Kanske inte så viktigt men ändå jävla irriterande (rhytmbox)

Användarvisningsbild
Nighthog

Kanske inte så viktigt men ändå jävla irriterande (rhytmbox)

Inlägg av Nighthog »

Ja jag stör mig så fruktansvärt mycket på min Rhytmbox för tillfället.

Jag har en hel del musik och vill skapa en egen spellista... men det fungerar inte så tillfredställande som man vill.
Jag har använt Winamp när jag kört windows och jag har vant mig vid att all musik är listad på ett sätt. Alltså i den ordning den först laddar in dem och till sista filen.

I rhytmbox när jag skapar spellista kan jag inte lägga till någon map eller filer som ska vara med där. När man går Musik i menyn så går det ju att lokalisera vilka mappar etc den ska leta up musiken ifrån. Men dessa laddas rakt in i bibloteket och jag måste sedan kopiera och  klistra titlar från därifrån till min egna spellista. Samt bibloteket listar musiken hur som helst, efter artist, spårnumer, album etc... Men det sätt jag vill ha det listat är den mappordning de har i platsen musiken laddas ifrån. Om jag tex tar bort alla filer och ladar om mappen med allmusik så kan jag titta i senast tillagda och där så ser man i vilken ordning de har lagts till men den senaste längst upp(de laddas in i den mappordning som jag vill ha i min spellista). Det är liksom bara bakoch fram den ordning jag vill ha det. Men det är omöjligt att slänga runt ordningen på denna lista.. så om jag tar ctrl+a och markera och kopierar allt till min egan lista (kallat "alla") så blir det samma ordning som senast tillagda... men som sakt det går inte att ändra ordningen på något sätt... Vilket jag tycker är jävligt märkligt och Jävligt skitförbanande irriterande.

jag kommer ihåg att jag på något vänster hade fått min egen alla spellista att visa all musik i mappordningen tidigare, men nu när jag hade lagt till en hel del nya så behövde jag uppdatera den så jag deletade och tänkte lada om mina musik mappar. Men som ni ser och jag klagar och försöker få vett på det så har jag inte lyckats göra det igen.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: Kanske inte så viktigt men ändå jävla irriterande (rhytmbox)

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

använd en spelare med samma filosofi på hur en spellista ska fungera, till exempel beep, bmp, xmms eller liknande?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Nighthog

Inlägg av Nighthog »

hmm. jag gillar dock rhytmbox för övrigt. Och som sagt jag hade tidigarewfått min spellista listat på rätt sätt. Men kommer inte på hur jag lyckades. Kommer ihåg att det var ganska enkelt men inte något man tänkte på i första stället. Vilket visa sig vara rätt för att jag inte längre kan komma på hur jag gjorde tidigare.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Om jag förstår dig rätt vill du sortera efter filnamn (och katalog)? Eller vill du sortera för hand och att rhythmbox minns din spellista?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Nighthog

Inlägg av Nighthog »

Robin of Loxley skrev: Om jag förstår dig rätt vill du sortera efter filnamn (och katalog)? Eller vill du sortera för hand och att rhythmbox minns din spellista?
yep sorterat efter kataloger och filnamn vill jag ha det. Katalogerna prioriterat först
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"