Installerade Beryl för att få snyggare desktop effects. Det är dock min andra dag med ett linux OS så jag har inte lyckats klura ut hur man får beryl att starta vid login. Är ute efter de effekter som visas på youtube fast jag är van vid OSX vilket gör mig aningen snurrig i den här miljön... kan någon förklara hur jag får dessa effekter: http://www.youtube.com/watch?v=bYsxaMyFV2Y
Är inte riktigt haj på hur man installerar förutom i add program. så när jag laddar ner apps så vet jag inte hur jag får dem att funka.
Som sagt min andra dag med linux, hoppas någon kan förklara för min mac-hjärna
Riight hur gör jag nu?
SV: Riight hur gör jag nu?
jag kan tyvärr inte förklara hur du gör för att konfigurera beryl... men för att det ska starta efter inloggning kan jag nog hjälpa dig med.
Jag antar att du lyckas starta det manuellt efter inloggning (tolkade det så), jag kör själv inte beryl så jag vet inte riktigt vilka kommandon som gäller, men antar att det funkar att skriva beryl i terminalen??
I vilket falls om hällst så dyker det nog upp någon som vet kommandot...
sedan går du in på system/inställningar/sessioner
klicka på Ny
skriv tex beryl under namn:
och sedan det kommandot du använder för att starta beryl...
om du använder dig av en ikon på skrivbordet så kan du högerklicka på den och välja egenskaper sedan fliken startare så står där vilket kommando som används för att starta... om du startar från menyn så kan du helt sonika dra ut ikonen till skrivbordet (det blir en genväg, så den ligger fortfarande kvar i menyn) sedan göra samma sak på den ikon som hamnade på skrivbordet...
ps. Ett litet tips kan vara att skriva ett lite mer förklarande ämne när du startar trådar, då är det större chans att du får hjälp. Detta forum har blivit så stårt så det går itne att hinna att läsa alla trådar, därför måste man prioritera det man är duktig på eller intresserad av
... lycka till!!
Jag antar att du lyckas starta det manuellt efter inloggning (tolkade det så), jag kör själv inte beryl så jag vet inte riktigt vilka kommandon som gäller, men antar att det funkar att skriva beryl i terminalen??
I vilket falls om hällst så dyker det nog upp någon som vet kommandot...
sedan går du in på system/inställningar/sessioner
klicka på Ny
skriv tex beryl under namn:
och sedan det kommandot du använder för att starta beryl...
om du använder dig av en ikon på skrivbordet så kan du högerklicka på den och välja egenskaper sedan fliken startare så står där vilket kommando som används för att starta... om du startar från menyn så kan du helt sonika dra ut ikonen till skrivbordet (det blir en genväg, så den ligger fortfarande kvar i menyn) sedan göra samma sak på den ikon som hamnade på skrivbordet...
ps. Ett litet tips kan vara att skriva ett lite mer förklarande ämne när du startar trådar, då är det större chans att du får hjälp. Detta forum har blivit så stårt så det går itne att hinna att läsa alla trådar, därför måste man prioritera det man är duktig på eller intresserad av

SV: Riight hur gör jag nu?
Prova att installera Compiz Fusion istället, Beryl är nedlagt men ihopslaget med Compiz Extras.
Finns en mängd bra trådar om det här, sök på "compiz" bara
Finns en mängd bra trådar om det här, sök på "compiz" bara