Jag har inte uppfattat att det här är ett supportforum. Det är ett communityforum med bland annat support. Men det är förstås min tolkning.
Jag skulle nog vilja hävda att du gör nåt som är minst lika viktigt som support, skapar trevnad och sammanhållning på forumet. Datoranvändande är så mycket mer än bara tekniksnack.Grön Göling skrev: Jag börjar känna det som om det är dags för mig att hålla käften/näbben igen i ett par månader eller så......
Eftersom jag är den jag är och inte kan ett tekniskt skvatt om något, så börjar jag undra om jag har något existensberättigande alls. Jag håller ju, de facto, till mest i "svammeldelarna".
Det tror jag att personen i fråga redan vet, eller hur?DimensionX skrev:Jag skulle nog vilja hävda att du gör nåt som är minst lika viktigt som support, skapar trevnad och sammanhållning på forumet. Datoranvändande är så mycket mer än bara tekniksnack.Grön Göling skrev: Jag börjar känna det som om det är dags för mig att hålla käften/näbben igen i ett par månader eller så......
Eftersom jag är den jag är och inte kan ett tekniskt skvatt om något, så börjar jag undra om jag har något existensberättigande alls. Jag håller ju, de facto, till mest i "svammeldelarna".
Jag tycker vi behåller GG som ett kackligt varnande exempel!upnorth skrev: Vad tycker ni?
Tack för den passningen! [img width=237 height=127]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... r/whip.gif[/img]HenrikAn skrev: Jag tycker vi behåller GG som ett kackligt varnande exempel!![]()
Vi bör försöka finna vägar som gagnar de flesta av oss. Denna tråd får vara ytterligare en brand- ljusfackla för att lysa upp vår vandrings stig. Men vi får kanske inte helt släppa fokus även på saker runt omkring. Det vi har idag, känns för mig som ett sant Ubuntuforum (Medmänsklighet)
Strävar man efter att endast göra forumet till ett supportforum så kommer dem med intresse att sticka eftersom det blir enformigt och långtråkigt och kvar blir bara frågor utan svar.
Enda sättet att se till att det finns duktiga användare som kan ge support när det behövs är att se till att det är roligt, trevligt och att det är med glädje som man besöker forumet.
Tar man bort allt som inte är support försvinner glädjen, sedan försvinner dem duktiga användarna och kvar finns just bara frågorna.
Låter vettigt tycker jag.gasol skrev: Jag tycker att få in nya användare i "gemenskapen" är minst lika viktigt som att hjälpa dessa att installera drivare och program. Det är ju lite av grejen med GNU/Linux, iaf för mig att det inte bara är ett operativsystem utan även en gemenskap. Varför ska då nya användare isoleras från denna gemenskap?
Hur många ny användare kommer att bry sig om att krångla med att gå med i grupper och leta fram gömda tavlor, nu finns alltid chansen att nya medlemmar ser någon tråd som dom kanske tycker kan vara intressant, vilket leder till ett mer aktivt beteende i gemenskapen
Obs när jag använder ordet gemenskap så syftar jag på ordet community.
Hemska tanke!∓quot;Grön Göling"\ skrev:Jag börjar känna det som om det är dags för mig att hålla käften/näbben igen i ett par månader eller så...... Tunga
Kloka ord Mattias.Mattias skrev: Jag tycker det fungerar bra som det är. Det finns ju faktiskt en sökfunktion - hur svårt är det att användaÄr man inte intresserad av att läsa en viss tråd är man inte tvingad.