Lite datanyheter!

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Galgalid

SV: Lite datanyheter!

Inlägg av Galgalid »

DimensionX skrev: Ha ha ha ha ha

Hackare knäckte antipiratbyrå om och om igen

En grupp hackare har tagit på sig ansvaret för att ha knäckt antipiratbyrån MediaDefender vid ett flertal tillfällen. Det som började med en e-postläcka har utvecklats till en riktig härdsmälta för företaget.

Läs mer genom att klicka på länken........
Jag fick mig ett gott skratt när jag läste artikeln :)
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

DimensionX skrev: Aha Yahoo tänker gå ut och mosa till Facebook? Undrar när Google lägger sig i.

Yahoo tar upp kampen med Facebook - startar tjänsten Mash

Med tjänsten Mash ger sig nu internetgiganten Yahoo in i kampen om nätgemenskapsanvändarna. För att skilja sig från konkurrenterna utlovas nya, coola funktioner.

Klicka på länken för mer om saken.........
Läste följande.....
Än så länge går det bara att bli medlem i Mash genom en inbjudan från någon som redan är medlem.
oO  Hur ska då den communityn kunna bli stor xD
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Det kan man fråga sig. Jag såg en liknande community, man kan undra hur de får medlemmar överhuvudtaget.  ;D
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Galgalid skrev:
DimensionX skrev: Ha ha ha ha ha

Hackare knäckte antipiratbyrå om och om igen

En grupp hackare har tagit på sig ansvaret för att ha knäckt antipiratbyrån MediaDefender vid ett flertal tillfällen. Det som började med en e-postläcka har utvecklats till en riktig härdsmälta för företaget.

Läs mer genom att klicka på länken........
Jag fick mig ett gott skratt när jag läste artikeln :)
Jag har aldrig gillat den där dryge Henrik Pontén. Så jag kunde inte hålla mig när jag läste det.  :D
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

DimensionX skrev: Det kan man fråga sig. Jag såg en liknande community, man kan undra hur de får medlemmar överhuvudtaget.  ;D
gmail kunde man från början enbart få genom inbjudan om jag förstått det rätt. Och se vart de är idag.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

zero gravity skrev:
DimensionX skrev: Det kan man fråga sig. Jag såg en liknande community, man kan undra hur de får medlemmar överhuvudtaget.  ;D
gmail kunde man från början enbart få genom inbjudan om jag förstått det rätt. Och se vart de är idag.
Men så är Google som varumärke rätt mycket starkare (allt som har med Google att göra är ballt...typ) än Yahoo ;)
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

upnorth skrev:
zero gravity skrev:
Men så är Google som varumärke rätt mycket starkare (allt som har med Google att göra är ballt...typ) än Yahoo ;)
Använde Yahoo-stuff en hel del för sisådär 7 år sedan, men nu är det google för hela slanten ;)
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

SakJur skrev: Google FTW!
Yep :D
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

DimensionX skrev: Hårdvara Redan efter årsskiftet kan de första specifikationerna för usb 3 vara klara och den nya standarden ska ha tio gånger högre kapacitet jämfört med dagens usb 2. 
Meh, sluta med det där. De ska promota usb wireless så man slipper använda det usla blåtand som har samma frekvens som wifi (och därmed stör de varandra) och de dåliga säkerhetslösningarna som blåtand dras med. Inte försöka bli snabbare än sata! :D
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"