Det känns som ominstallation är enda lösningen

Det är dem senaste 2-3 dagarna som har inneburit problem. Innan har allt fungerat över förväntan.Johan R-E skrev: Ingra problem med Gutsy på min Dell D600 laptop. Har dock inte kört uppdateringar på 2-3 dagar - har inte ens kollat om det finns några.
I mitt fall är det precis tvärtom. Efter en massa strul, helt plötsligt, med Feistyn, åkte Gutsy in. Det var många konstiga saker, titt som tätt. Men nu, efter de senaste dagarnas uppdateringar, har allt börjat lira suveränt för min del. Det må vara en alldeles för tidig känsla av äntligen men just nu så känns det mesta som helt säkert och s t a b i l t ( får väl f-n för det snart, genom att datorn helt slocknar, eller såDet är dem senaste 2-3 dagarna som har inneburit problem. Innan har allt fungerat över förväntan.
Jag uppdaterar senare ikväll och berättar hur det går.rancor skrev: Det är dem senaste 2-3 dagarna som har inneburit problem. Innan har allt fungerat över förväntan.
Har du testat xorg.conf-gui't i xubuntu? Jag är riktigt nyfiken på hur det funkar - jag kör samma laptop ibland som laptop, ibland i en 1920*1200 fetingskärm och ibland en lite mer 1280*1024 skärm. Jag har aldrig lika stora fonter (i pixlar räknat) och misstänker någon dpi-setting i xorg.conf som jag inte har bra.DeepThought skrev: För mig fungerar det (och har fungerat) perfekt, men jag har några av dagens uppdateringar kvar. Jag kör å andra sidan Xubuntu, så det kanske mest är GNOME-saker som fungerar dåligt?
Låter som inloggningen faller tillbaka på felsäkert läge med terminal. Kan vara så att något i gnomes uppstart havererar.rancor skrev: Vad kan det vara för fel när efter man loggat in så kommer bara ett terminalfönster upp i vänstra över hörne?
Jag raderade allt i /var/log/ och startade om men det finns inget konstigt där efteråt som kan hjälpa att felsökainte något som hjälper mig i alla fall.
Hhhmmm, blandade känslor. Efter uppgraderingen så blir jag av med muspekaren emellanåt. Går jag in i en virtuell konsol och sedan tillbaks till grafiskt läge så återgår allt till normalläge. Får titta mer på det i helgen...Johan R-E skrev:Jag uppdaterar senare ikväll och berättar hur det går.rancor skrev: Det är dem senaste 2-3 dagarna som har inneburit problem. Innan har allt fungerat över förväntan.