149 uppdateringar, ingen...

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: 149 uppdateringar, ingen...

Inlägg av vulfgar »

Funkar det inte att köra Uppdateringshanteraren? Prova då med att köra sudo dpkg --configure -a från textläge, som beskrivits ovan, så ska uppdateraren funka sen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
xrx3z
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

vulfgar skrev: Funkar det inte att köra Uppdateringshanteraren? Prova då med att köra sudo dpkg --configure -a från textläge, som beskrivits ovan, så ska uppdateraren funka sen.
Tjena, nope det är det det inte gör...asså jag kan starta Uppdateringshanteraren, och alla uppdateringar ligger där men det spelar ingen roll hur/vad jag gör så går det inte. Ska prova att installera dpkg 1.14.5ubuntu14 som jag laddade hem nyss, men novis som man är så blir det problem direkt att installera det... men ska göra ett försök...
Bild
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Om det inte funkar så får du återkomma med vad du får för felmeddelanden.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

xrx3z skrev:
vulfgar skrev: Funkar det inte att köra Uppdateringshanteraren? Prova då med att köra sudo dpkg --configure -a från textläge, som beskrivits ovan, så ska uppdateraren funka sen.
Tjena, nope det är det det inte gör...asså jag kan starta Uppdateringshanteraren, och alla uppdateringar ligger där men det spelar ingen roll hur/vad jag gör så går det inte. Ska prova att installera dpkg 1.14.5ubuntu14 som jag laddade hem nyss, men novis som man är så blir det problem direkt att installera det... men ska göra ett försök...
Såg du vad vulfgar postade tidigare?
vulfgar skrev: Det var lika illa efter uppdateringarna och fortfarande prick-terminal. Jag gick ur det grafiska helt och körde först sudo -s och sedan sudo dpkg --configure -a. Loggade in i grafiken igen och nu kom ytterligare uppdateringar och nu ser terminalen normal ut igen.

Prova att skriva detta i din "prickterminal" i blindo eller gå ur det grafiska och kör det, eller starta i felsäkert läge och kör nedanstående.

Kod: Markera allt

sudo -s

Kod: Markera allt

sudo dpkg --configure -a
Scirocco

Inlägg av Scirocco »

Om terminalen är bara en prick, skriv in xterm i den, då startas en terminal där du kan se vad du skriver.
Ubuntu Ultimate 1.9 64bit, Windows server 2008. Amd Athlon64 x2 6000+ 2xGeforce 8800GT SLI 4GB Ram.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"