Hej!
Tog bort ubuntu, tog bort patitionen o gjorde om den i windows så jag kunde
använde den i XP.
Till saken hör att jag hade bägge ubuntu o win XP på C: fast i olika partitioner.(XP installerades först)
Nu när jag tog bort ubuntu partitionen o skapade en ny partition till XP får ja detta meddelande:
------------
Realtek PCI ethernet Controll v2.13
Client MAC Address [Adressen] GUID: [En siffer kombination]
PXE-E53 No boot file name revieved
PXE-MOF Exiting PXE ROM
GRUB loading stage 1.5.
GRUB loading please wait
Error 22
-----------
Efter Error 22 så fastnar datorn.
Vet att XP finns kvar men ja kommer inte åt det. F8 funkar inte heller då det blir möjligt efter den här konstigta text grejen som ja skrev ovan.
Hur gör jag, vill ha XP men vill helst inte installera/formatera om C:??
Hur blir ja av me felmeddelandet?
Tack på förhand
Tog bort ubuntu, datorn hänger sig
Tog bort ubuntu, datorn hänger sig
Senast redigerad av 1 utsvulten, redigerad totalt 18 gånger.
- wsod
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: Ta bort ubuntu o hitta fil
För att kunna ta bort Ubuntu så måste du omformatera partitionen Ubuntu låg installerat på. En uppdelning av din hårddisk alltså. Formateringen gör "uppdelningen" till användbart område för Windows igen som du sedan kan lagra filer på. Du omformaterar med program som Partition Magic eller dylikt.
Du säger att du dragit över Ubuntu till C så tycker jag det känns lite konstigt. Varför drog du bara inte över filerna du ville ha, varför hela operativet?
Du säger att du dragit över Ubuntu till C så tycker jag det känns lite konstigt. Varför drog du bara inte över filerna du ville ha, varför hela operativet?

System specs: E6400@2.7GHz, 2GB 667 MHz, 8800GT, MSI P965 Neo
Har du redan win installerat oxå, så är det bara att ta bort partionen med ubuntu.
göra din C:/ större då som du har för win, men restarande partioner (eller hur du vill ha det)
sen får du reparera ntldr, eftersom den skrevs över med grub när du installerade ubuntu.
http://www.tech-recipes.com/rx/483/xp_r ... ry_console
göra din C:/ större då som du har för win, men restarande partioner (eller hur du vill ha det)
sen får du reparera ntldr, eftersom den skrevs över med grub när du installerade ubuntu.
Hur hittar jag min adminkod?zenbios skrev: Har du redan win installerat oxå, så är det bara att ta bort partionen med ubuntu.

(Nu har ja ett nytt problem, läs post nr 1)
SV: Tog bort ubuntu, datorn hänger sig
Fick error 22 innan idag, men det var för ja hade bytt diskar.
o det var fel i boot ordningen i bios.
kolla där hur du har det och ändra.
Har den HDD som windows ligger pa som master.zenbios skrev: Fick error 22 innan idag, men det var för ja hade bytt diskar.
Sen kommer min andra HDD som slave o sen CD/romen
Din admin kod är förmodligen det lösenordet du valde då du installerade windows xp
på datorn. Lösenordet till första kontot du skapade alltså (första installationen av xp innan ubuntu)
på datorn. Lösenordet till första kontot du skapade alltså (första installationen av xp innan ubuntu)