problem med ktorrent
problem med ktorrent
Har problem med att tanka hem med ktorrent. Det står att statusen är stalled. Är det någon som har någon ide om vad det kan vara.
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
problem med ktorrent
Är det en enskild företeelse eller händer det alltid?
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
problem med ktorrent
Det händer alltid. Har provat med att ändra port lite annat men inget tycks funka
- n4h0j
problem med ktorrent
Fungerar det bra med andra torrent-program?
problem med ktorrent
noop använder jag bittorrent så kommer det upp ett meddelande att port 6881 is blacklisted. men när jag använder ktorrent så ändra jag porten men det funkar inte ändå
- n4h0j
problem med ktorrent
Sitter du bakom en brandvägg?
problem med ktorrent
Själv har jag en router med brandvägg och måste alltså forwarda portarna jag anget i torrent-klienten.
Jag använder portar i området 51000-55000.
Just ktorrent har en plug-in (insticksmodul) för UPnP automatisk portforwarding.
I ktorrent anger man port och UDP-spårningsport.
Bäst erfarenhet har jag av bittornado o bittornado-gui. Funktionsmässigt slår den ju inte Azureaus, ktorrent (eller utorrent via wine) men den är snabb och den går att köra från terminal om man vill.
Det kan ta ett tag innan nedladdningen kommer upp i fart. Men efter tio minuter brukar det rassla på rätt bra.
Dela med dig minst lika mycket som du hämtar och snåla inte på uppladdningshastigheten. Det är också saker som kan påverka din nedladdningshastighet.
Jag använder portar i området 51000-55000.
Just ktorrent har en plug-in (insticksmodul) för UPnP automatisk portforwarding.
I ktorrent anger man port och UDP-spårningsport.
Bäst erfarenhet har jag av bittornado o bittornado-gui. Funktionsmässigt slår den ju inte Azureaus, ktorrent (eller utorrent via wine) men den är snabb och den går att köra från terminal om man vill.
Det kan ta ett tag innan nedladdningen kommer upp i fart. Men efter tio minuter brukar det rassla på rätt bra.
Dela med dig minst lika mycket som du hämtar och snåla inte på uppladdningshastigheten. Det är också saker som kan påverka din nedladdningshastighet.
problem med ktorrent
Fick det att fungera nu. installerde en UPnP plugin och vips så funkade det.