Jag har drabbats av en fördröjning i tangenterna. Om jag bara skriver så kommer det ofta flera av samma bokstav. Exempel:
Hej, jag heter Daniel. Detta ärrrrrr icke-redigeraaaaaaaaaad teeeeeext, det kommer ut så här trots att jagggggg sssssssssssssssstavar korrekt. Lustigt va??????
Jag hade samma problem med Gutsy Gibbon, men bara under installationen. Snabb hjälp uppskattas, detta är extremt enerverande.
//danwar
Fördröjning i tangenterna [LÖST]
Fördröjning i tangenterna [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 20 gånger.
SV: Fördröjning i tangenterna
Jag lyckades fixa det genom att gå in under "System -> Preferences -> Accessibility -> Keyboard Accessibility" och stänga av "Enable Repeat Keys".
Hur som helst så får jag nu inte hellre fram flera bokstäver/tecken när jag håller nere en tangent, så jag ser bara detta som en tillfällig lösning. Jag skulle uppskatta om någon kan ge förslag på alternativa lösningar.
//danwar
Hur som helst så får jag nu inte hellre fram flera bokstäver/tecken när jag håller nere en tangent, så jag ser bara detta som en tillfällig lösning. Jag skulle uppskatta om någon kan ge förslag på alternativa lösningar.
//danwar
- Konservburk
Har du provat att ändra på "Delay" och "Speed" inställningarna?danwar skrev: Jag lyckades fixa det genom att gå in under "System -> Preferences -> Accessibility -> Keyboard Accessibility" och stänga av "Enable Repeat Keys".
http://tinyurl.com/yukqf2
Bah, det funkade ju jättebra : )
Konstigt bara att det är settings som inte fungerar från början, jätekonstigt faktiskt.
Jaja, hur som helst: Tack för hjälpen : )
Konstigt bara att det är settings som inte fungerar från början, jätekonstigt faktiskt.
Jaja, hur som helst: Tack för hjälpen : )