stort behov av hjälp här

Här diskuteras programmering och utveckling
Captain_Panzer

stort behov av hjälp här

Inlägg av Captain_Panzer »

jag har nyligen här bestämt att göra ett spel som ska heta PanzerPirates, men det är en sak.            JAG VET INGET OM PROGRAMERING.
snälla kan någon hjälpa mig.
:'(
jag skulle bli så här glad  :D
tack för att jag tog eran tid

-Admin och skapare av Panzerpirates, Captain_Panzer

ändring: den ska vara gratis
Senast redigerad av 1 Captain_Panzer, redigerad totalt 18 gånger.
Garyu
Kontakt:

SV: stort behov av hjälp här

Inlägg av Garyu »

Programmering är enkelt om du vet vad du vill göra. Allra enklaste början jag sett är Borland Delphi, men det kräver en dyr licens både för IDE'n (programmeringsverktyget) och för Windows.

Den vettigaste början du kan få (inte helt säkert den bästa) är nog att dra igång med Python, som är ett enkelt programmeringsspråk och väl understött av folk som pysslar med Ubuntu. Python-program går dessutom att porta till Windows ganska enkelt i de flesta fall.

En bra början till Python är
/usr/share/doc/diveintopython
Där finns en manual som följer med alla installationer av Ubuntu. Sen kan det löna sig att installera Eric och Glade så du får en annan miljö att utveckla program i än sitta i terminalen och hacka.

Ett annat vettigt alternativ (som jag dock inte provat själv) är Gambas. Det liknar Visual Basic väldigt mycket, så är man van vid den typen av programmering för Windows kan det vara en lättare väg in. Python är däremot otroligt mycket bättre rent generellt sett.
Klicka till vänster för att maila mig om du vill ha personlig hjälp med nåt
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: stort behov av hjälp här

Inlägg av DrMegahertz »

Kan bli svårt att få tag i folk som vill koda åt dig utan ersättning för den möda dom lägger ner, såvida du nu inte skulle sitta på någon fruktansvärt bra idé som någon kodare skulle vilja göra.

I vilket fall så tycker jag att du ska berätta lite mer om dina idéer för att se om det finns något intresse, och som Garyu säger så bör du ta en titt på Python, som är väldigt enkelt att komma igång med!

Lycka till! ;)
BildAre you shpongled? Bild
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"