Hej!
Någon som har en ide vad jag ska kolla. Mitt Xubuntu har slutat stänga av datorn den fastanar vid Xubuntu loggon bara. Har fungerat förut??
mvh Thord
Xubuntu avslutar inte
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Xubuntu avslutar inte
Kan du logga ut så du kommer till inloggningen igen?
Jag hade problem på den andra datorn efter en ren installation av xubuntu, där den hängde sig så fort jag försökte logga ut.
Lösningen var att ta bort gdm (gnomes inloggninshanterare) som installeras som grund, och sedan installera xdm.
Jag hade problem på den andra datorn efter en ren installation av xubuntu, där den hängde sig så fort jag försökte logga ut.
Lösningen var att ta bort gdm (gnomes inloggninshanterare) som installeras som grund, och sedan installera xdm.
Abusus non tollit usum
SV: Xubuntu avslutar inte
Har själv provat xdm fick då upp debians inloggning istället för ubuntus varianter 
så jag förmodar att kdm och gdm är standard och att dom i ubuntu har skippat xdm helt..
Det där med att datorn inte avslutar händer mig ibland både under gdm och kdm..
Har haf en period då jag körde kubuntu och nu kör jag ubuntu.. Men oftast så stängs datorn ner

så jag förmodar att kdm och gdm är standard och att dom i ubuntu har skippat xdm helt..
Det där med att datorn inte avslutar händer mig ibland både under gdm och kdm..
Har haf en period då jag körde kubuntu och nu kör jag ubuntu.. Men oftast så stängs datorn ner