Firefox hänger sig när jag youtubar

Användarvisningsbild
Galgalid

Firefox hänger sig när jag youtubar

Inlägg av Galgalid »

Firefox hänger sig i när nog 20 % av alla fall då jag trycker på en youtube-länk. Fenomenet har inte inträffat någon annanstans, utan bara på youtube....en riktig plåga är det....vad ska jag göra?

Jag har provat att installera om FF, men resultatet är samma
Användarvisningsbild
upnorth

SV: Firefox hänger sig när jag youtubar

Inlägg av upnorth »

Hehe, youtube.com drar ca 50% av min processor...så jag tror att det är flashplayer som är lite ineffektiv ::)
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Det är en bugg med flashfilmer som aldrig tycks bli fixa i firefox. Jag har själv haft den de senaste versionerna, och som jag förstår det har jag inte vart ensam.

Enda man tycks kunna göra är att starta en flashfilm, pausa den när den buffrat lite. Och sedan öppna ett nytt fönster och se på filmer i det.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

=( 
Användarvisningsbild
Vantskruv
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Vantskruv »

Japp! Har samma problem jag, dock inte bara youtube filmer, utan allt som har med flash att göra. Alltid lika spännande när man ska stänga en flik med något flashigt i eller gå tillbaks i historiken. Firefox hänger sig och snart hänger jag mig själv. Vill bidra lite till självmordsstatistiken.  ;)
/* Det finns inga Minor för Svärdet *\
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Det finns en beta-version av Flash som var ganska buggig senast jag testade, men 9.0.48 fungerar bra för mig. Vilken version använder ni?
Användarvisningsbild
Vantskruv
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Vantskruv »

9,0,48,0  :-\

Tror jag ljög i mitt tidigare inlägg. Det är oftast flashfilmer som hänger sig. Dock ej t.e.x. reklam på sidor.
/* Det finns inga Minor för Svärdet *\
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Jag minimerade mina krascher när jag installerade flashblock (finns på firefox extension-sidan), och hade en kort period när jag aldrig fick en enda krasch, jag körde gnash istället för adobes flash. Tyvärr tog youtube och uppdaterade sin sida och gnash slutade funka där, jag vet inte hur läget är idag.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
pawel

Inlägg av pawel »

Jaha, inga nyheter på denna fronten då? Fick nämligen samma problem som beskrivs med Youtube efter Gutsy-installation. Har letat runt på olika forum där det rekommenderas med massa flash-avinstallationer och ominstallationer av både swfplayer, gnash mm, men inget som verkade funka för alla.

Hänger sig i alla fall allt mellan 1/2-1/20 gång man klickar på en länk eller backar i Youtube. Har den väl börjat buffra så är det alltid lungt. Duktigt irriterande är det i alla fall, speciellt om man lägger lite tid på "film-sajter".
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"