Compiz Fusion i Ubuntu 64-bit

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Compiz Fusion i Ubuntu 64-bit

Inlägg av Pinky »

Hej!

Har en kompis som försöker installera compiz fusion, och kör 64-bit ubuntu, eftersom 32-bitarsversionen inte fungerar att installera på hans dator.
Jag gav honom den här länken: http://ubuntu-se.org/drupal/node/261
Problemet är att den säger att hälften av grejorna libcompiz, plugins m.m. inte existerar i repository.
Jag kan bara komma på 2 olika anledningar:

1. nån uppgradering har gjort att dessa paket inte finns längre / har bytt namn
Jag har kollat på min egna burk, för jag har installerat från samma repository och paketen finns kvar iaf, verkar det som.

2. 64-bit Ubuntu sorterar bort paketen för att de inte stöds

Någon här som fått igång det i 64-bit Ubuntu? Hur??

Mvh
Pinky
Emil.s
Kontakt:

SV: Compiz Fusion i Ubuntu 64-bit

Inlägg av Emil.s »

Funkar fint när jag testade Gutsys liveCD. Men vilka repositorities använder han? Testa att kompilera från GIT... Är repsen 32bitars så är det inte alls säkert att det funkar.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

SV: Compiz Fusion i Ubuntu 64-bit

Inlägg av Pinky »

Ok, vi hittade vilka paket han skulle använda nu, och det gick fint att installera, men nu har vi inte fått igång det riktigt.
När man kör compiz --replace så går allt skitslött, och försöker han flytta på ett fönster (så att den vill köra wobbly windows antar jag) så låser den sig helt.
Kuben funkar inte alls.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"