Klockan börjar bli lite sent och det känns som att jag borde göra det här när jag är lite piggare så jag återkommer imorgon med fakta om hur datorn mår efter din procedur, om det är ok?!

Tack för att du tar dig tiden!
Ber om ursäkt. Det svar jag gav i mitt tidigare inlägg => Du kan ändra till den starsidan du själv vill ha. <= var inte ämnat till dig utan till en annan användare jag hjälper. Tur att det inte var en viktig instruktion det gällde så att det blev en katastrof.men jag måste bara påpeka att startsidan är satt till den som jag vill ha, men problemet med Windows Live Search kvarstår.. Jag har letat efter en inställning både i kontrollpanelen och about:config men hittar den inte..
Det är helt ok att återkomma imorgonKlockan börjar bli lite sent och det känns som att jag borde göra det här när jag är lite piggare så jag återkommer imorgon med fakta om hur datorn mår efter din procedur, om det är ok?! Leende (smiley)
Här presenteras mitt största irritationsmoment med FF, att allting verkar gå 'via' google! Ibland när man skriver in en felaktig adress hamnar man på googles sida! Man blir ju rädd! Google och Gmail måste ju vara bland de värsta otyg som finns på nätet..Victor skrev: Hejsan!
Vanligtvis när man kör firefox och skriver in ett sökord tex "gmail" i addressfältet (där man skriver in sökvägen till en hemsida) så görs en sökning på google och den träff som är överst på listan plockas ut och man kommer till den sidan.
Detta är jag lite osäker på, men om du skriver about:config i adressfältet och skriver in browser.search i filtret så ser du vlika värden som är inskrivna och kan prova dej fram.HellRat skrev:Här presenteras mitt största irritationsmoment med FF, att allting verkar gå 'via' google! Ibland när man skriver in en felaktig adress hamnar man på googles sida! Man blir ju rädd! Google och Gmail måste ju vara bland de värsta otyg som finns på nätet..Victor skrev: Hejsan!
Vanligtvis när man kör firefox och skriver in ett sökord tex "gmail" i addressfältet (där man skriver in sökvägen till en hemsida) så görs en sökning på google och den träff som är överst på listan plockas ut och man kommer till den sidan.
Går detta att stänga av? Jag kör iofs ubuntu om det skulle göra nån skillnad..
Ingenting att vara ledsen för. Man kan inte sitta framför datorn dygnet runt det finns viktigare saker som måste göras som i ditt falljag är ledsen. Jag kom nyss hem från att ha varit på "team-building" med min nya klass så jag har inte suttit vid datorn på ett tag..
Problemet var ju från början att jag inte kunde söka i adressfältet men det har jag ju fixat nu.
Ok men om där nu är lite otyg och det ställer till med något hur går det med garantin då som du var inne på tidigare?Men under proceduren hittades ju lite otyg(!?) och om de inte är så farliga så bryr ja mig inte så värst, tänkte nämligen köpa en bärbar snart.