Ett faktum.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

[quote="rancor"]Det var då och är fortfarande lagligt att kopiera musik i familj och nära bekanta. Speciellt nu i modern tid då vi har kassettavgift just pga. denna kopiera är det mer okey än någonsin att låna alla alster dina vänner har och kopiera dem.[/quote]
Denna avgift finns numera i skrivbara CD och DVD också just p.g.a. möjlighet till kopiering.
An3Azz

Ett faktum.

Inlägg av An3Azz »

således, kopiera mera :D
Användarvisningsbild
Retardedpope

Ett faktum.

Inlägg av Retardedpope »

När vi nu ändå håller på och pratar piratkopiering, så tänkte jag att ni kanske skulle vara intresserade av <a class="postlink" href="http://www.delaut.se">http://www.delaut.se</a>. De verkar erbjuda försökringar för pirater och står för kostnaderna ifall de åker fast... :cool:

Cool idé, men det är knappast något som vi kommer att ha någon nytta av, eftersom att inga ubuntuanvändare piratkopierar. ;)
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

hmmmm jag kopierar varenda film och CD (speciellt till bilen) , trots ungarna är 8 och 10 så... :D
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Ett faktum.

Inlägg av ozamosi »

Privatkopiering... Jag älskar lagen om det....

1. Det är lagligt att kopiera CD-skivor och liknande för privat bruk. Privat bruk innehåller upp till dina (ungefär) 5 närmsta vänner enligt rättspraxis.
2. Kassetavgiften finns för att täcka försäljningsförlusten för detta.
3. Det är dock olagligt att försöka kringgå DRM - även om det är för att lagligt kunna kopiera CD-skivor.
4. Det är dock olagligt att sälja CD-skivor med DRM som hindrar konsumenten från att lagligt kunna kopiera CD-skivorna.
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]...
4. Det är dock olagligt att sälja CD-skivor med DRM som hindrar konsumenten från att lagligt kunna kopiera CD-skivorna.[/quote]
Verkligen? Var står det? Det gäller nog DVD också. Länk?
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Ett faktum.

Inlägg av ozamosi »

CD-skivor skriver jag för att det är så jobbigt att skriva "CD/DVD/Bluray/HD-DVD/LP-skivor, kassettband eller liknande medier" hela tiden :)

Jag hittar ingen länk nu, tyvärr.
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

[quote="ozamosi"]Privatkopiering... Jag älskar lagen om det....

1. Det är lagligt att kopiera CD-skivor och liknande för privat bruk. Privat bruk innehåller upp till dina (ungefär) 5 närmsta vänner enligt rättspraxis.
2. Kassetavgiften finns för att täcka försäljningsförlusten för detta.[/quote]
Faktum är att denna avgift enligt mej ska bort av det enkla skälet att det inte är rättvist att NÃ…GON ANNAN ska bestämma vad jag, min familj och mina vänner lägger VÃ…RA pengar på.

[quote="ozamosi"]3. Det är dock olagligt att försöka kringgå DRM - även om det är för att lagligt kunna kopiera CD-skivor.[/quote]
Jag förstår din poäng.

[quote="ozamosi"]4. Det är dock olagligt att sälja CD-skivor med DRM som hindrar konsumenten från att lagligt kunna kopiera CD-skivorna.[/quote]
Enligt.. ?
Användarvisningsbild
XeonMasta
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Ett faktum.

Inlägg av XeonMasta »

[quote="ozamosi"]Privatkopiering... Jag älskar lagen om det....

2. Kassetavgiften finns för att täcka försäljningsförlusten för detta.
3. Det är dock olagligt att försöka kringgå DRM - även om det är för att lagligt kunna kopiera CD-skivor.
4. Det är dock olagligt att sälja CD-skivor med DRM som hindrar konsumenten från att lagligt kunna kopiera CD-skivorna.[/quote]
Vackrare än dom tio budorden. :rolleyes:
”Abake babonani bayophine babonani phuti”
”those of us who have truly seen each other will surely see each other again”
An3Azz

Ett faktum.

Inlägg av An3Azz »

På tal om o kopiera, vad använder man för program för o bränna en *.img (dvd-image) fil under linux.
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

[quote="An3Azz"]På tal om o kopiera, vad använder man för program för o bränna en *.img (dvd-image) fil under linux.[/quote]
Är det ett faktum? Iaf. så borde det väl gå direkt i Ubuntu. Prova högerklicka på filen och se om bränn skivavbild eller liknande kommer upp. Annars kan du prova programmen Gnomebaker eller K3B (K3B är egentligen till KDE och installerar vid installationen en del KDE-filer för att kunna köras).
An3Azz

Ett faktum.

Inlägg av An3Azz »

[quote="sebastean"][quote="An3Azz"]På tal om o kopiera, vad använder man för program för o bränna en *.img (dvd-image) fil under linux.[/quote]
Är det ett faktum? Iaf. så borde det väl gå direkt i Ubuntu. Prova högerklicka på filen och se om bränn skivavbild eller liknande kommer upp. Annars kan du prova programmen Gnomebaker eller K3B (K3B är egentligen till KDE och installerar vid installationen en del KDE-filer för att kunna köras).[/quote]
Kommer inte upp nåt, o laddar man imgfiler i gnomebaker så säger det att det inte är en "valid" imagefil.
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

[quote="An3Azz"][quote="sebastean"][quote="An3Azz"]På tal om o kopiera, vad använder man för program för o bränna en *.img (dvd-image) fil under linux.[/quote]
Är det ett faktum? Iaf. så borde det väl gå direkt i Ubuntu. Prova högerklicka på filen och se om bränn skivavbild eller liknande kommer upp. Annars kan du prova programmen Gnomebaker eller K3B (K3B är egentligen till KDE och installerar vid installationen en del KDE-filer för att kunna köras).[/quote]
Kommer inte upp nåt, o laddar man imgfiler i gnomebaker så säger det att det inte är en "valid" imagefil.[/quote]
Då vill jag be dej att starta en ny tråd. Ämnet för denna tråd är: "Ett faktum" :)
Okänd

Ett faktum.

Inlägg av Okänd »

Ett faktum är att .img är Neros påhitt. Ändra .img till .iso så kan du högerklicka och välja Skriv till fil
An3Azz

Ett faktum.

Inlägg av An3Azz »

[quote="petri0"]Ett faktum är att .img är Neros påhitt. Ändra .img till .iso så kan du högerklicka och välja Skriv till fil[/quote]
nrg är neros påfund :D för övrigt så har du rätt ändå, har redan testat.

Så då kan vi säga att det är ett FAKTUM att det funkar så har vi hållit oss till trådämnet ändå *haha* :lol:
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"