Få Azureus att autoladda torrents från en katalog

Pulvret

Få Azureus att autoladda torrents från en katalog

Inlägg av Pulvret »

Jag vet inte om detta hör hemma på nybörjardelen.. men men. Hur gör man ett script för att få filer att öppnas precis efter att man flyttar dem till en specifik mapp?

Har ni någon lösning eller frågor eller svar på andra roliga scripts får ni gärna posta dem här!
Senast redigerad av 1 DrMegahertz, redigerad totalt 12 gånger.
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

SV: Ny tråd för användbara scripts

Inlägg av Barre »

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill göra (kanske beror på att jag inte fått mitt morgonkaffe ännu).

Men vad är det för filer?
Vart skall du flytta dem och varför?

Inlägg av Pulvret »

När Jag laddar ner torrents (jag använder webläsaren Opera) så kan jag antingen välja på att öppna dem med azureus med en gång (då läser torrentklienten alla torrents från internet varje gång). Eller så kan jag välja att låta webläsaren spara alla torrents till en mapp vilket jag gör. De sparas till /home/oskar/torrents. Det är ju inget speciellt jobbigt att öppna den varje gång man laddat ner en torrents men jag skulle vilja bli lite mer bekant med scriptning och undrar om det går att låta Azureus öppna torrenten så fort den hamnar i mappen /home/oskar/torrents.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Kan du inte välja automatisk nedladdning till en mapp (i Opera) och ställa in Azureus så att den öppnar alla torrentfiler som laddas ner?

Alltså, jag tror inte att du behöver ett script för det ;)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"