Är Bill Gates så farlig?
Är Bill Gates så farlig?
Vad är egentligen felet med Bill Gates?
Har han bara blivit en symbol för MS eller ogillar ni han verkligen?
Med tanke på hur mycket pengar han har donerat så anser jag att han är en extremt bra människa, även om det finns mycket lurt och dåligt i Windows så tycker jag att det kompenseras ut av det han gjort. Visserligen så hatar jag Microsoft men jag har ingenting emot Bill Gates. Bör jag ogilla Bill Gates?
Har han bara blivit en symbol för MS eller ogillar ni han verkligen?
Med tanke på hur mycket pengar han har donerat så anser jag att han är en extremt bra människa, även om det finns mycket lurt och dåligt i Windows så tycker jag att det kompenseras ut av det han gjort. Visserligen så hatar jag Microsoft men jag har ingenting emot Bill Gates. Bör jag ogilla Bill Gates?
SV: Är Bill Gates så farlig?
Nej, gates är nog en riktigt trevlig en om man skulle känna honom. Kan faktiskt tänka mig det.
Det är ju inte enbart han som driver/drev MS.
Det är ju inte enbart han som driver/drev MS.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Självklart är Bill en symbol för Microsoft. 
Som person har jag inget emot honom då jag inte känner honom. Som affärsman är jag dock tveksamt inställd till honom.
MS är ständigt övervakad av företag och har haft mycket fuffens för sig.
Bill Gates är ju MS ansikte så det är ju självklart att han får ta all skit, visst har han förtjänat vissa saker men långt ifrån allt.

Som person har jag inget emot honom då jag inte känner honom. Som affärsman är jag dock tveksamt inställd till honom.
MS är ständigt övervakad av företag och har haft mycket fuffens för sig.
Bill Gates är ju MS ansikte så det är ju självklart att han får ta all skit, visst har han förtjänat vissa saker men långt ifrån allt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Den person jag har svårt för hos MS är inte Gates, utan Steve Ballmer. Han inger inte något förtroende alls, men så länge man inte känner personerna så är det ju egentligen svårt att bilda sej en vettig uppfattning.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Man kan ju inte säga att han är dålig ivarje fall.Hund skrev: Som affärsman är jag dock tveksamt inställd till honom.
med tanke på hur många miljarder han gjort.

- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jodå, trevlig kille som tänker på allas väl! http://antitrust.slated.org/www.iowaconsumercase.org/011607/2000/PX02991.pdf
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag tror inte att han är så elak utan mycket av motviljan mot Bill Gates handlar nog om Jantelagen. Han har helt enkelt blivit för rik och för mäktig enligt många människors åsikt. Det är nog många som är avundsjuka på Bill Gates.
- DeepThought
HenrikAn skrev: Jodå, trevlig kille som tänker på allas väl! http://antitrust.slated.org/www.iowaconsumercase.org/011607/2000/PX02991.pdf

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- HenrikAn
Tja, säker ska man inte vara på något, men det är i alla fall inte helt uteslutet att det är sant...DeepThought skrev:HenrikAn skrev: Jodå, trevlig kille som tänker på allas väl! http://antitrust.slated.org/www.iowaconsumercase.org/011607/2000/PX02991.pdfÄr det på riktigt?
Vad jag förstår är mailet ett bevis i ett antitrustfall. Det har diskuterats och hänvisats till på groklaw.
Dessutom skulle det väl inte direkt vara någon överaskning om MS har en sådan strategi? Så osannolikt är det nog inte.
- John Gilmore
- John Gilmore
Ja, visst är mannen ond inom mjukvaru-delen. Det var ju han som kom på idén med kommersiell och stängd mjukvara, iallafall enligt Wikipedia.DeepThought skrev:HenrikAn skrev: Jodå, trevlig kille som tänker på allas väl! http://antitrust.slated.org/www.iowaconsumercase.org/011607/2000/PX02991.pdfÄr det på riktigt?
- wsod
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Mmm han sålde sin själ till Satan...
Han donerade ju en stor summa pengar till välgörenhet och jag skulle gissa att han är en vänlig prick. Ogillar folk som klankar på honom. Alltså hatade när jag såg på nyheterna när nån tryckte upp en tårta i ansiktet på han, jävla idiot imo.
Han donerade ju en stor summa pengar till välgörenhet och jag skulle gissa att han är en vänlig prick. Ogillar folk som klankar på honom. Alltså hatade när jag såg på nyheterna när nån tryckte upp en tårta i ansiktet på han, jävla idiot imo.
System specs: E6400@2.7GHz, 2GB 667 MHz, 8800GT, MSI P965 Neo
- HenrikAn
Tänk er följande konversation:
<disclaimer>
Jag menar jag förstås inte alls att man ska jämföra någon med en cracklangare, det var mer för att visa ett exempel på principen "man kan inte väga upp en dålig agerande med en liten bra handling".
</disclaimer>
Kod: Markera allt
(Henrik: ) Hej Bill!
(Bill: ) Hej Henrik, vad gör du nu för tiden då?
(Henrik: ) Jag säljer crack på skolgården där borta. Går hur bra som helst!
(Bill, chockad: ) Va!? Men det är väl både olagligt och omoraliskt?!
(Henrik: ) Hörruduru! Jag skänker faktiskt 8 % av vinsten till Rädda barnen!
(Bill: ) Oj förlåt, det var inte meningen att vara oförskämd. Jag visste ju att du är en god människa.
Jag menar jag förstås inte alls att man ska jämföra någon med en cracklangare, det var mer för att visa ett exempel på principen "man kan inte väga upp en dålig agerande med en liten bra handling".
</disclaimer>
- John Gilmore
- John Gilmore
**Garvar**HenrikAn skrev: Tänk er följande konversation:<disclaimer>Kod: Markera allt
(Henrik: ) Hej Bill! (Bill: ) Hej Henrik, vad gör du nu för tiden då? (Henrik: ) Jag säljer crack på skolgården där borta. Går hur bra som helst! (Bill, chockad: ) Va!? Men det är väl både olagligt och omoraliskt?! (Henrik: ) Hörruduru! Jag skänker faktiskt 8 % av vinsten till Rädda barnen! (Bill: ) Oj förlåt, det var inte meningen att vara oförskämd. Jag visste ju att du är en god människa.
</disclaimer>
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
När han skänkt mer än 3/4 av sin förmögenhet till välgörenhet, då först ska jag omvärdera Mr. Bill Micro$oft Gates.
Äh, Bill Gates är väl en intelligent, hårt arbetande man, passionerat förälskad i sitt företag. Inget fel på honom.
Hans företag däremot, Microsoft, vill ju ta över precis allt datoranvändande i hela världen. HAde det inite varit för fritt tänkande människor som skapat open source och amerikanska konnkurrensmyndigheten, så hade de lyckats.
Tänk bara på "Datorkörkortet"! Vad innehåller det? Såvitt jag vet bara Microsoftprodukter !!! Alltså Datoranvändning = Microsoft. Jag har det inte själv, så rätta mig gärna om jag har fel. Skall aldrig ta det heller.
En vidare, djupare fråga är hur ett operativsystem kan påverka ens språk och därigenom ens tänkande och världsbild................
Hans företag däremot, Microsoft, vill ju ta över precis allt datoranvändande i hela världen. HAde det inite varit för fritt tänkande människor som skapat open source och amerikanska konnkurrensmyndigheten, så hade de lyckats.
Tänk bara på "Datorkörkortet"! Vad innehåller det? Såvitt jag vet bara Microsoftprodukter !!! Alltså Datoranvändning = Microsoft. Jag har det inte själv, så rätta mig gärna om jag har fel. Skall aldrig ta det heller.
En vidare, djupare fråga är hur ett operativsystem kan påverka ens språk och därigenom ens tänkande och världsbild................
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Eller så kan man se det som att Bill Gates tar pengar från de rika (de som har råd med Windows) och ger det till de fattiga!HenrikAn skrev: Tänk er följande konversation:<disclaimer>Kod: Markera allt
(Henrik: ) Hej Bill! (Bill: ) Hej Henrik, vad gör du nu för tiden då? (Henrik: ) Jag säljer crack på skolgården där borta. Går hur bra som helst! (Bill, chockad: ) Va!? Men det är väl både olagligt och omoraliskt?! (Henrik: ) Hörruduru! Jag skänker faktiskt 8 % av vinsten till Rädda barnen! (Bill: ) Oj förlåt, det var inte meningen att vara oförskämd. Jag visste ju att du är en god människa.
</disclaimer>
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Hur man än vrider och vänder så sitter M$ i monopol ställning, och jag som konsument "MÅSTE" köpa en licens från M$ när jag köper en ny dator oavsett om jag vill eller ej. Bara en sån sak räcker för mig för att ha min åsikt klar om M$.
Vad gällde frågan egentligen? Hoppas att du inte frågar om vilka åsikter som är de rätta?
För isåfall blir jag djupt beklämd.
Du ska ha de åsikter du har och försvara dem efter bästa förmåga.
Andra ska ha sina åsikter och försvara dem.
Det finns inget rätt eller fel när det kommer till åsikter.
Alla SKA anse att deras ståndpunkt är den rätta och göra sitt bästa för att övertyga alla andra om det.
Annars pratar vi nåt slags religiös rörelse. Och sånt finns det bättre webbplatser för:
http://www.livslust.t.se/eckecorner/
För isåfall blir jag djupt beklämd.
Du ska ha de åsikter du har och försvara dem efter bästa förmåga.
Andra ska ha sina åsikter och försvara dem.
Det finns inget rätt eller fel när det kommer till åsikter.
Alla SKA anse att deras ståndpunkt är den rätta och göra sitt bästa för att övertyga alla andra om det.
Annars pratar vi nåt slags religiös rörelse. Och sånt finns det bättre webbplatser för:
http://www.livslust.t.se/eckecorner/
De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man begick när man inte hade tillfälle.
Njae. Jag försökte bara få igång en debatt om Bill Gates.matzas skrev: Vad gällde frågan egentligen? Hoppas att du inte frågar om vilka åsikter som är de rätta?
Skönt. Själv känner jag inte honom, men de flesta brukar drivas av goda avsikter. De vill se bra ut i sina egna ögon. Sedan finns det såna som vill se bra ut i andras ögon, det är där problemen kommer. Då kan alla möjliga övergrepp motiveras.
Meao, det behöver inte vara hr Gates fel att Microsoft är som det är.
Meao, det behöver inte vara hr Gates fel att Microsoft är som det är.
De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man begick när man inte hade tillfälle.