Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
"Following discussion with the QA, GNOME, Linux, installer and other
teams we have decided not to make a formal release for Tribe 6, but
rather to use it as a milestone for bugfixing."
kan någon översätta det till svenska/ickenördiska för mig? jag hade tänkt installera gutsy i och med tribe 6, men då är femman den sista triben alltså?
Har Feisty men håller på å hämtar T6. Tänkte passa på å fråga om man kan bota på T6 och uppgradera Feisty så man slipper tabort det och lägga in den nya? Blir så bjäfsigt när jag har dualboot med Vista...inte fär att det är nåt krångel, tänkte bara spara tid...
jodå har testat det med, då med T4, T5 med varierande resultat. Grafiken muppade till sig då, där för tar jag hem det på en cd för att kolla om det funkar bättre...annars gör jag en ren inst.
Nu börjar jag bli en aning nervös. X vägrar starta, jag hoppas verkligen detta fixas innan gutsy kommer ut. Det vore väldigt tråkigt att sitta kvar och köra fiesty när en ny version finnns. Är det någon annan som har detta problemet?
Dixon skrev:
Nu börjar jag bli en aning nervös. X vägrar starta, jag hoppas verkligen detta fixas innan gutsy kommer ut. Det vore väldigt tråkigt att sitta kvar och köra fiesty när en ny version finnns. Är det någon annan som har detta problemet?
Vari felet ligger vet jag inte men det fungerar på fiesty men inte på gutsy. Skärmen blir svart. Jag har anmält buggen och det verkar som att fler med radeon-kort har samma problem.
Formaterade root och installerade om Feisty från scratch, för att därefter uppgradera till Gutsy via "update-manager -d"......och nu funkar Gutsyn i fällkniven....dessutom så vart det inget strul med textstorlekar och sånt heller.