AMD och Novell i samarbete för öppna ATI-drivar!

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Roksvamp

AMD och Novell i samarbete för öppna ATI-drivar!

Inlägg av Roksvamp »

AMD (som numera äger ATI) har tänkt om och ska tillsammans med Novells SuSe-utvecklare ta fram öppna drivrutiner till hela radeon-familjen! Till en början gäller det bara 2D-drivare, men när de är klara ska man även ge sig på fullskaliga 3D-diton. Riktigt trevligt, elr vad tycker ni? ;)

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.119812
Loke

SV: AMD och Novell i samarbete för öppna ATI-drivar!

Inlägg av Loke »

Tja, dom ska börja med att öppna specifikationerna för att skapa 2D-drivrutiner, står det. Visst är det nice, men det är inte direkt inom 2D som behovet är störst (inte för mig iaf, heh). Sen ska de tydligen öppna specifikationerna för 3D också, men det tror jag på när jag ser det. Skälet till att inte göra båda samtidigt kan ju bara vara att de vill ha chans att avbryta detta ifall de ändrar sig.

Sen tror jag rent generellt inte på att de plötsligt skulle göra en helomvändning, det kommer säker finnas detaljer som de ändå håller hemliga.

Så kalla mig pessimist, men istället för att jubla nu tänker jag helt enkelt köpa deras kort när de funkar bäst på mitt system :)
Användarvisningsbild
gasol
Kontakt:

SV: AMD och Novell i samarbete för öppna ATI-drivar!

Inlägg av gasol »

Djävla pessimist :P

Läste du ens artikeln? ATI/AMD släpper ju inte bara specarna dom hjälper ju till och med Novell att utveckla drivrutiner, varför skulle dom helt plötsligt bara avbryta det samarbetet?

Den helomvändning som du inte tror på har ju kommit sedan AMD köpte upp ATI...
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"