trådlöst nätverk

jompe

trådlöst nätverk

Inlägg av jompe »

hej har en hp G5000 som jag inte får fart på det trådlösa nätverket. har nu provat med en usb trådlöst. denna hittar min router men då säger den att min hårdvara inte stöds Har D-link (DI-524) varför kan den inte kommunisera????
Senast redigerad av 1 jompe, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

SV: trådlöst nätverk

Inlägg av Pinky »

Du kan altså leta efter nätverk, hittar ditt nätverk, och sen säger den att din hårdvara inte stöds??
Det låter lite märkligt. Menar du routern eller kortet, och var får du denna information? Klistra gärna in en kopia på eventuella felmeddelanden här :)

Mvh
Pinky
jompe

Inlägg av jompe »

detta är meddelandet som jag får upp när jag klickar på det hittade nätverket. Det begärda trådlösa nätverket kräver säkerhetsfärdigheter som inte stöds av din hårdvara. (har en instalskiva för den trådlösa usb men klarar inte av att öppna instal filen) Glömt skriva det är en DWL-G122 airplus usb adapter.ver. 3.0
Senast redigerad av 1 jompe, redigerad totalt 6 gånger.
10-goto-20

Inlägg av 10-goto-20 »

Min kompis har en HP G5000 och fick igång det inbyggda trådlösa med hjälp av denna.
http://ubuntu.cafuego.net/dists/feisty-cafuego/bcm43xx/
barQuest

Inlägg av barQuest »

Detta har jag oxå problem med. Men jag måste säga att jag försökte det som stod på den sidan utan att lyckas. Jag misstänker att det saknas en del kommandon som vi nya linux användare inte kan. Det är ju oftast därför vi är kvar på Mac och Windows för att vi slipper sånt där. Så är det någon som har lust att tala om vad man ska göra med informationen på sidan http://ubuntu.cafuego.net/dists/gutsy-cafuego/bcm43xx/
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"