SV: Vad gör du i Windows?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vad gör jag i Windows? Inget alls tills nyss.. Uppgradera till 7.10 Tribe 5.
Fungerade väl okej efter alla 600 uppdateringar, men fick inte igång drivrutinerna för mitt Nvidia kort och ljudet slutade fungera.
Så då var det bara att göra en redig kallstart av tröttmössan Windows XP.. Startmotorn var ju rätt seg som alltid.. Men när den hostat lite farliga avgaser så puttrade det på i acceptabel hastighet. ::)

Tahoma ger mig en redig huvudvärk! Kantigare och mindre genomtänkt typsnitt får man leta efter.. >:(

Edit: När jag ändå har Windows igång kan jag ju visa min blygsamma driftstatus:

Total tid ur drift: 157 dagar, 0 timmar, 58 min, 37 sek
Total tid i drift: 12 dagar, 20 timmar, 25 min, 49 sek
Längsta tid ur drift: 56 dagar, 10 timmar, 0 min, 9 sek
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 27 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
fuze
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av fuze »

Jag använder windows enbart för rita i solidworks, bank ärende och skriva ut. Annars är det ubuntu som gäller
fuze
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Hund skrev: Edit: När jag ändå har Windows igång kan jag ju visa min blygsamma driftstatus:

hur får du fram dessa siffror?
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

fuze skrev: Jag använder windows enbart för rita i solidworks, bank ärende och skriva ut. Annars är det ubuntu som gäller
Tufft... brorsan jobbar på reklambyrån Solidworks anlitar...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
fuze

Inlägg av fuze »

härligt härligt...det är ett mkt bra program för alla framtida CAD och 3D ritare.
fuze
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Pinky skrev:
Hund skrev: Edit: När jag ändå har Windows igång kan jag ju visa min blygsamma driftstatus:

hur får du fram dessa siffror?
Everest - <a class="postlink" href="http://www.lavalys.com">http://www.lavalys.com</a>
rylleman

Inlägg av rylleman »

Kör After Effects, Photoshop och Flash, vilka alla saknar alternativ i Linux. (Vettiga alternativ får jag nog tillägga, Cinelerra krashar och har långt kvar till att kallas användarvänligt samt saknar massor av finesser, Gimp saknar massor av viktiga finesser som folderlager, actions och användbara penslar. Flash saknar helt alternativ.)
Kör Maya, vilket ska gå att köra i Linux men som jag inte ens lyckats installera där.
Användarvisningsbild
matzas

Inlägg av matzas »

Glömde säga att ett annat skäl till att jag behöver Windows är att jag inte hittat något bra sätt att få igång mina förråd av typsnitt i Ubuntu.

Har försökt konvertera dem via Fontforge, men alltid blir några tecken fel.

Förstår fortfarande inte varför man behöver Windows för att göra bankärenden.
Om inte annat - öppna ett konto i Skandiabanken, de har gratis internetbank. Dessutom får man Bank-id gratis, det tar t.ex. Swedbank betalt för.
De dårskaper man ångrar mest i sitt liv är de man begick när man inte hade tillfälle.
Användarvisningsbild
Vanguard

Inlägg av Vanguard »

Kan man lära sig om windows här också eftersom jag är nybörjare på det. jag har både ubuntu och windows på datorn och kan inte mycket om något av dem. en kompis installerade åt mig.  surfa och spela spel kan jag någorlunda i alla fall efter mycket om och men. lol.

Finns det ingen bra lätt guide för nybörjare jag kan läsa nånstans?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vanguard skrev: Kan man lära sig om windows här också eftersom jag är nybörjare på det. jag har både ubuntu och windows på datorn och kan inte mycket om något av dem. en kompis installerade åt mig.  surfa och spela spel kan jag någorlunda i alla fall efter mycket om och men. lol.

Finns det ingen bra lätt guide för nybörjare jag kan läsa nånstans?
Vi har ju tavlan "Kommersiella operativsystem / Allt om t.ex. OS X och Microsoft Windows".
Dock finns det inte alls lika mycket dokumentation om Windows som det gör för Linux.
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Jag sitter tyvärr mest i Windows för tillfället(remote-styr dock min ubuntu-dator ;))....anledningen är att det trådlösa nätverkskortet i min bärbara dator inte fungerar i Ubuntu(sitter bara på den bärbara...mycket skönare än stationära). Det fungerar visserligen i Sabayon, men jag får inget gjort i det OSet. Jag har planer/förhoppningar om att köpa en bärbar dator, så jag ska försöka få tag i en med ett kompitabelt trådlöst kort.

I windows gör jag följande:

remote-styr min stationära via ssh
Photoshopar(har det lagligt :P)
Ser på film(brukar sitta i soffan då ^_^)
Hör på musik
Håller på med web-design och Python
Chattar

Jag spelar inte :P 
Användarvisningsbild
Hrodvitner
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Hrodvitner »

Sedan jag upptäckte Ubuntu i våras har jag byggt upp en stark motvilja till att vista(s)  ;) i windoze-miljö.

Det enda jag använder XP till numera är att spela Battlefield 2 och counterstrike source och cz.

Så snart jag lyckas få counterstrike condition zero och source att fungera i Ubuntu kommer jag att överge M$ helt och hållet. Misstänker att det kommer att bli ett kort avsked utan alltför många tårar.
Laptop: Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546
CPU: Core2duo 1,83GHz
Skärm: 17" widescreen 1440*900 (TFT)
Ram: 2048 DDR2
Grafikkort: Ati Mobility Radeon X1800 256MB
Ljudkort: Intel HDA (inbyggt)
Användarvisningsbild
Vantskruv
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Vantskruv »

Det enda jag använder XP till är att öva på Realflight 3.5, http://www.realflight.com/, och snacka med brorsan min på Skype (iallafall tills videosupport blir tillgänglig på Linux). Beroendet av spelen på XP har jag lyckats bli av med, dock har jag ersatt beroendet med min PS3:a.
/* Det finns inga Minor för Svärdet *\
Ekorre

Inlägg av Ekorre »

Hrodvitner skrev:Så snart jag lyckas få counterstrike condition zero och source att fungera i Ubuntu kommer jag att överge M$ helt och hållet. Misstänker att det kommer att bli ett kort avsked utan alltför många tårar.
Jag skrev en guide om hur man installerar Steam under Ubuntu mha Wine. Testa den och har du lite tur så ska det nog funka! :)
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10742.0.html
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Ekorre skrev:
Hrodvitner skrev:Så snart jag lyckas få counterstrike condition zero och source att fungera i Ubuntu kommer jag att överge M$ helt och hållet. Misstänker att det kommer att bli ett kort avsked utan alltför många tårar.
Jag skrev en guide om hur man installerar Steam under Ubuntu mha Wine. Testa den och har du lite tur så ska det nog funka! :)
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10742.0.html
Kan du lägga in den i Wikin? Det vore skitbra för nya medlemmar som inte orkar leta sig halvt fördärvade i forumet ;)

EDIT: Grattulerar mig själv till 1500 inlägg :P
Användarvisningsbild
Iceron
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Grattis Galgalid :P

Nu har jag fått ner mitt windows användande till princip noll, det enda är när jag ser på film från datorn -> tv'n, har inte orkat fixa det än ^^
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Recordable

Inlägg av Recordable »

Jag använder inte Windows i överhuvudtaget nu för tiden, ibland blir man ju sugen på att lira lite spel men då sätter jag mig framför något av tv-spelen istället. 8)

Grattis Galgalid! :D ;D
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Haha, jag orkar inte ens boota upp skiten ::)
Men jag måste förmodligen göra det för att få över telefonboken i min K310i till datorn, i Ubuntu får jag ingen kontakt via USB.

Nu när jag fått mitt nya grafikkort skulle jag nog vilja prova det medföljande Lost Planet: Extreme Kondition också :P

Galgalid: Jag kommer snart ikapp dig ska du se ;D
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Mindre och mindre.  Har fått igång Finale (midinotprogram) i Ubuntu nu (genom wine).  Har några spel som jag inte fått att funka i Ubuntu. Stealbeats är en av dem. Skulle behöva bättre utbildning hur man fixar i wine så att man kan spela där.  :)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Har fått igång Finale genom Wine, men det går segt och är ohållbart för min del. Därför är programmet ett av få där jag får starta Windows.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"