..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
zenbios skrev:
Mina dubbla Samsung 22" LCD skärmar.
som efter mycket om o men gick igång.
Men hade stora problem. grät nästan här hemma.
hur mäktar du med två st? Men jag antar du inte kör dom kopplade till samma dator. Det hade gett mig nackspärr.
Försöker, men har problem till o från med dem
med signal till dem, haft en tråd om det här.
trode det var ordnat, men inte då.
men tanken är ju att ja ska ha dem båda,
inga problem när ja kör med windows (dual boot)
så kan ja sitta med båda samtidigt som ett skrivbord. http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,14156.0.html
--> Formac Disk Mini 120 GB USB2.0/FW Raven Black (2,5"), 1120 Kr på Macoteket
--> 512 MB SO-DIMM 133 MHz till min vita ibook G3 700, dyrt som fan på Macoteket
Haha, funderade på den.
Inte för att vara elak, men för 400 kr till hade du fått en mobil som är bättre på alla möjliga sätt. Nokia 5300, Bättre skärm, bättre minneskortsformat, bättre kamera, och ett gäng sköna snabbknappar.
rancor skrev:
För jobbets pengar: Mac mini 1.83GHz Core 2 Duo
Mac mini ? Det är ju lite dator för för mycket pengar En iMac, alternativt Mac Pro, om man ska ha en dator Inom bärbar landar det på en MacBook Pro
, om man inte bygger själv
Nej, inte alls mycket pengar. Den kostar företaget 4 400 kr exkl. moms och då mitt krav var en "ljudlös" dator som tar lite plats och drar lite ström eftersom den skall placeras ut på många platser hos anställdas hem för vi skall köra ett lasttest som är så verklighetstroget som möjligt och då passar denna hårdvara helt perfekt behovet.
Jag trodde den skulle vara kass i prestandan men jag blev överraskad när alla effekter fungerade helt perfekt i Compiz-Fusion... fast vi skall endast installera server-versionen på dem då vi ändå endast skall använda SSH och emulatorer i dem.
rancor skrev:
För jobbets pengar: Mac mini 1.83GHz Core 2 Duo
Mac mini ? Det är ju lite dator för för mycket pengar En iMac, alternativt Mac Pro, om man ska ha en dator Inom bärbar landar det på en MacBook Pro
, om man inte bygger själv
Nej, inte alls mycket pengar. Den kostar företaget 4 400 kr exkl. moms och då mitt krav var en "ljudlös" dator som tar lite plats och drar lite ström eftersom den skall placeras ut på många platser hos anställdas hem för vi skall köra ett lasttest som är så verklighetstroget som möjligt och då passar denna hårdvara helt perfekt behovet.
Jag trodde den skulle vara kass i prestandan men jag blev överraskad när alla effekter fungerade helt perfekt i Compiz-Fusion... fast vi skall endast installera server-versionen på dem då vi ändå endast skall använda SSH och emulatorer i dem.