[LÖST] Datorn startar om automatiskt. HJÄLP!

munther

[LÖST] Datorn startar om automatiskt. HJÄLP!

Inlägg av munther »

hej, jag är rätt ny med ubuntu och har redan haft lite problem. och det största problemet är att min dator startar om automatiskt?! vad kan det var för fel? virus? om det inte sitter ubuntu kan det vara hårdvaran? för här om dagen såg jag att ett neo-rör hade smält, kan det ha blivit kortslutning i nät aggregatet? eller i värsta fall, i moder kortet?!  ???

jag har även lite problem med ktorrent, det stängs av automatiskt efter ett tag. någon som vet?
Senast redigerad av 1 TheOne, redigerad totalt 6 gånger.
Användarvisningsbild
Chippen

SV: Datorn startar om automatiskt. HJÄLP!

Inlägg av Chippen »

om datorn startas om helt vid random tillfällen så skulle jag gissa att du har problem med för hög processor temperatur. Antingen så fungerar inte CPU fläkten som den ska eller så har du helt enkelt för dålig luftgenomströmning i burken... Vad har du för processor?

Uppstod problemet i samband med att du fann att röret hade smällt?

vet tyvärr inte vad som orsakar detta med ktorrent, hade samma problem med azureus, dock valde jag att byta till µtorrent...
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag dubblade nämligen minnet i datorn. Sen märkte jag att när datorn använde mer än 600 MB minne så startade datorn om.
Det visade sig att det var något fel på nätaggregatet så när jag fick bytt det så var det inga problem längre.
Det hände även innan när jag t. ex. tryckte ut cd-släden samtidigt som jag belastade datorn.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

ZX du hade förmodligen ett för svagt nätagg, då beter sig datorn så...
munther

Inlägg av munther »

Chippen skrev: om datorn startas om helt vid random tillfällen så skulle jag gissa att du har problem med för hög processor temperatur. Antingen så fungerar inte CPU fläkten som den ska eller så har du helt enkelt för dålig luftgenomströmning i burken... Vad har du för processor?

Uppstod problemet i samband med att du fann att röret hade smällt?

vet tyvärr inte vad som orsakar detta med ktorrent, hade samma problem med azureus, dock valde jag att byta till µtorrent...

Ja du hade rätt, var nog för hög processor temp, för när jag tog bort sidan på datorn och sen dess har den inte startat om igen :)
tack så mycket för hjälpen!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"