Har lite av samma frågeställning som Jonas i den här tråden: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,15308.0.html
Fast för mig handlar det om Amarok.
Alltså, hur kan två användare dela på samma databas?
Tack,
BB
Amarok med multipla användare
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Amarok med multipla användare
Om det bara är databasen som undras över så rekommenderas mysql. Kan dock vara krångligt att ställa in. Finns dock inget som hindrar att ni båda lyssnar på varandras musik (om ni itne ändrar rättigheterna så att det blir ett bekymmer dvs. )buntubuntu skrev: Har lite av samma frågeställning som Jonas i den här tråden: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,15308.0.html
Fast för mig handlar det om Amarok.
Alltså, hur kan två användare dela på samma databas?
Tack,
BB
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- buntubuntu
Nu är det ju så att jag redan har databasen uppe för en användare (mig). Använder SQLite, visste ju inte vad det var för skillnad på dom så jag bara tog en av dom 
När jag startade Amarok för första gången på hennes konto så frågade det som vanligt efter var musikfilerna fanns och ville sätta upp en databas. Hur talar jag om för det att det ska använda den databas som redan finns?

När jag startade Amarok för första gången på hennes konto så frågade det som vanligt efter var musikfilerna fanns och ville sätta upp en databas. Hur talar jag om för det att det ska använda den databas som redan finns?
Senast redigerad av 1 buntubuntu, redigerad totalt 3 gånger.
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
din databas ligger förmodligen i din hemkatalog...
det kanske går att göra så att du ger henne rättigheter på den filen och gör en symlänk till den på samma plats i hennes hemkatalog...
kan ju vara värt ett försök
det kanske går att göra så att du ger henne rättigheter på den filen och gör en symlänk till den på samma plats i hennes hemkatalog...
kan ju vara värt ett försök

vanum est vobis ante lucem surgere
- buntubuntu
Bra tips klart värt ett försök! 
Men jag hittar ingen fil som skulle kunna vara den, ingen .amarok eller .sqlite eller motsvarande.
någon som vet var den kan finnas?
[edit]
Hittade den i ~/.kde/share/apps/amarok
[/edit]
[edit2]
Nä, fungerade inte
Testade även med en symlink till hela min ~/.kde/share/apps/amarok katalog.
Flera idéer?
[/edit2]

Men jag hittar ingen fil som skulle kunna vara den, ingen .amarok eller .sqlite eller motsvarande.
någon som vet var den kan finnas?
[edit]
Hittade den i ~/.kde/share/apps/amarok
[/edit]
[edit2]
Nä, fungerade inte

Testade även med en symlink till hela min ~/.kde/share/apps/amarok katalog.
Flera idéer?
[/edit2]
Senast redigerad av 1 buntubuntu, redigerad totalt 3 gånger.