Jag har börjat fundera på att lägga upp en lokal musik-server. Alltså typ en web-radio fast lokalt Meningen är att jag ska kunna stream musiken till mina andra datorer(givetvis). Hur gör jag detta? Vilket program använder jag?
Skulle vara tacksam om någon kan tipsa om något liknande för filmer(eller 2-i-1:D)
Tack på förhand
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 3 gånger.
Dexxa_ skrev:
Ampache är annars ganska bra... har jag använt ett tag, http://www.ampache.org
Jag kan också rekommendera ampache om man vill spela sin musik lite här och var. Går att köra direkt från webläsaren eller att man tankar ner en .m3u fil och kör.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
I mitt fall kör jag Ubuntu 7.04 Server Edition med "ubuntu-desktop" och LAMP-installation. Därefter kopierar jag in kplaylist-filen i /var/www och kör vidare med webläsaren.
[MySQL]
; Allow or prevent persistent links.
mysql.allow_persistent = On
; Maximum number of persistent links. -1 means no limit.
mysql.max_persistent = -1
; Maximum number of links (persistent + non-persistent). -1 means no limit.
mysql.max_links = -1
; Default port number for mysql_connect(). If unset, mysql_connect() will use
; the $MYSQL_TCP_PORT or the mysql-tcp entry in /etc/services or the
; compile-time value defined MYSQL_PORT (in that order). Win32 will only look
; at MYSQL_PORT.
mysql.default_port =
; Default socket name for local MySQL connects. If empty, uses the built-in
; MySQL defaults.
mysql.default_socket =
; Default host for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysql.default_host =
; Default user for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysql.default_user =
; Default password for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
; Note that this is generally a *bad* idea to store passwords in this file.
; *Any* user with PHP access can run 'echo get_cfg_var("mysql.default_password")
; and reveal this password! And of course, any users with read access to this
; file will be able to reveal the password as well.
mysql.default_password =
; Maximum time (in seconds) for connect timeout. -1 means no limit
mysql.connect_timeout = 60
; Trace mode. When trace_mode is active (=On), warnings for table/index scans and
; SQL-Errors will be displayed.
mysql.trace_mode = Off
Hund skrev:
Varför krångla till det? Kör med MPD ist?
För att han vill spela musiken i klienten?
MPD spelar musiken på samma dator som musikfilerna ligger fast det grafiska gränssnittet finns på en annan dator. Är ypperligt bra om man har Stereon kopplad till en dator och kör mpd på den och sedan styr med en schysst klient (eller via en hemsida) från en annan dator.
Så mpd spelar musiken på samma dator som filerna ligger oO Hela meningen är ju att jag ska ha en server, och en klient på en annan dator, eller ngot liknande. Jag vill ju streama musiken till en annan dator
Thomas skrev:
mpd har ett webinterface som man kan både spela lokalt på servern och streama över nätet..
Kplaylist har jag kommit längst med. När jag kommer åt php-filen från en dator kan jag skapa en ny databas eller välja från en existerande. Jag kan dock inte logga in...det står att det jag inte har det rätta lösenordet == Access Denied
Hur fixar jag fram det rätta lösenordet? Not shown, look in script ($db['pass'])