GAIM problem "Reading Error" [LÖST]

Delta

GAIM problem "Reading Error" [LÖST]

Inlägg av Delta »

Hej igen :)

Har kört Ubuntu några dagar nu och är sjukt nöjd!
Klart man saknar lite program från Windows. Men det kommer så småningom när jag lär min Wine

Mitt nuvarande problem är att jag inte kan logga in på msn via GAIM (den client som följer med i installationen.
Får upp "Reading Error" och "Unable to authenticate: .NET Messenger Service" hela tiden.. Nu ser det ut som jag är Online.. Men ser inga kontakter... Ganska jobbigt då jag använder (hör och häpna) MSN inom jobbet :)

Tacksam för all hjälp!

Gooooo Linux! <3
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 3 gånger.
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: GAIM problem "Reading Error"

Inlägg av Joker »

Delta skrev: Hej igen :)

Har kört Ubuntu några dagar nu och är sjukt nöjd!
Klart man saknar lite program från Windows. Men det kommer så småningom när jag lär min Wine

Mitt nuvarande problem är att jag inte kan logga in på msn via GAIM (den client som följer med i installationen.
Får upp "Reading Error" och "Unable to authenticate: .NET Messenger Service" hela tiden.. Nu ser det ut som jag är Online.. Men ser inga kontakter... Ganska jobbigt då jag använder (hör och häpna) MSN inom jobbet :)

Tacksam för all hjälp!

Gooooo Linux! <3
Du är nog inte online. Kolla igen användarnamn och lösenord, och så att igen brandvägg hindrar dig.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Pröva att ändra lösenord på kontot och sedan ändra till det nya i GAIM. Har fungerat för andra. :)
Sedan kan jag rekomendera att du uppgraderat till den nyaste versionen: http://www.getdeb.net/app.php?name=Pidgin

Och vill du ha pop-up rutor finns detta: http://www.getdeb.net/app.php?name=pidgin-libnotify
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Delta

Inlägg av Delta »

Tack för era svar!
EDiT; Problemet löst! Tack än en gång för er hjälp!
Senast redigerad av 1 Delta, redigerad totalt 3 gånger.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"