Hej
Jag kör en Ubuntu 6.04 Server edition med "ubuntu-desktop" och vlc version 0.8.6a. Jag har problem med att streama min webkamera ut på internet (det är detta som jag gör med VLC). Att streama inom nätverket är inga som helt problem och väldigt stabilt. Men så fort jag försöker att ansluta utifrån så visas bilden i knappt 0.5 sekunder, för att sedan frysa och vara stilla för evigt.
Jag har även kört hela lösningen på WinXP - då utan några problem och med exakt samma inställningar i VLC. För att få det att fungera så kör jag förstås port forwarding i min router. Jag har även öppnat rätt port i "Firestarter" (och provat med andra portar).
Mina inställningar i VLC är:
File -> Open capture unit->
/dev/video
/dev/dsp
Norm=Automatic
Checked "Stream/Save" and clicked "Settings..."
"Play Locale" checked
"HTTP" checked, no ip only port 8090
"ASF" checked
"Videocodec" checked and set to DIV2, bitrate=384, scale =1
"Select alla elementary streams" checked
"Time to live" set to 1-255
Clicked "OK"
Set "Cached" to 2000
Clicked "OK"
Streamingen startar... och fungerar alltså lokalt inom närverket hemma. På "Internet-klienter" med VLC så får jag meddelandet "PTS out of range".
Min fråga till er är alltså; har ni haft samma problem eller har ni möjligen något tips för att lösa detta? Får jag detta att funka så åker WinXP-installationen ut. :-)
Tacksam för tips och idéer.
/Mattias
Streaming med VLC
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: Streaming med VLC
måste väl finnas nått annat program än vlc för att strema webcma över nätet.. typ man loggar in på en hemsida som ligger på din server och får upp en live stream av den...
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: Streaming med VLC
Jag svarar mig själv med:
- Har du provat nånannan port, typ 8080?
- Nej
- Gör det...
- Bra, tack! Det funkar!
/Mattias
- Har du provat nånannan port, typ 8080?
- Nej
- Gör det...
- Bra, tack! Det funkar!

/Mattias