Kan inte bränna ISO fil, varken med GnomeBaker el. K3b
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kan inte bränna ISO fil, varken med GnomeBaker el. K3b
Jag testade att bränna en ISO fil med GnomeBaker och det gick bra tycktes det, men sen när jag skulle starta om datorn och komma igång med cd:n då startade den inte (trots att datorn är satt att boota från cd före hårddisken) så jag kollade inne på skivan och det verkade som att GnomeBaker, fastän jag valt att den skulle bränna som en ISO, hade bränt själva ISO filen istället. Därför testade jag istället K3b, men samma resultat där.
Förslag?
Förslag?
Senast redigerad av 1 Recordable, redigerad totalt 2 gånger.
-
SV: Kan inte bränna ISO fil, varken med GnomeBaker el. K3b
Du behöver inte använda något brännarprogram i Ubuntu. Högerklicka bara på ISO filen och välj skriv till skiva, så kommer det att fungera.Recordable skrev: Jag testade att bränna en ISO fil med GnomeBaker och det gick bra tycktes det, men sen när jag skulle starta om datorn och komma igång med cd:n då startade den inte (trots att datorn är satt att boota från cd före hårddisken) så jag kollade inne på skivan och det verkade som att GnomeBaker, fastän jag valt att den skulle bränna som en ISO, hade bränt själva ISO filen istället. Därför testade jag istället K3b, men samma resultat där.
Förslag?
Valde du att bränna en CD image i GnomeBaker?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Nej, Lägg ISO filen på tex. skrivbordet. Högerklicka och välj i listan "Skriv till Skiva". Så börjar den bränna ISO filen. Prova igen....Hund skrev: Valde du att bränna en CD image i GnomeBaker?
För att komma underfund med vad som är fel lär vi ju klargöra ett par saker först och främst.Joker skrev:Nej, Lägg ISO filen på tex. skrivbordet. Högerklicka och välj i listan "Skriv till Skiva". Så börjar den bränna ISO filen. Prova igen....Hund skrev: Valde du att bränna en CD image i GnomeBaker?

-
När jag sätter in skivan igen efter att ha bränt den (och att ha sett till att inte bränna som data, utan istället som cd image) så dyker cd ikonen upp på skrivbordet och den säger "GnomeBaker-dataskiva" (trots att jag nu avinstallerat GnomeBaker), och så dyker ett fönster upp och visar ISO:n.
Testar jag att helt enkelt högerklicka på ISO:n och väljer "Skriv till skiva" dyker "Skriv till skiva"-fönstret upp, och vid "Namn på skiva" står det "GnomeBaker-dataskiva", så då blir det väl en dataskiva i alla fall såvitt jag förstår, annars skulle det ju ha funkat i K3b också.
Testar jag att helt enkelt högerklicka på ISO:n och väljer "Skriv till skiva" dyker "Skriv till skiva"-fönstret upp, och vid "Namn på skiva" står det "GnomeBaker-dataskiva", så då blir det väl en dataskiva i alla fall såvitt jag förstår, annars skulle det ju ha funkat i K3b också.
-
Nej, det ska skriva ISO filen till skivan rätt, har gjort det säkert 100 gånger. Så det borde fungera för dig också.Recordable skrev: När jag sätter in skivan igen efter att ha bränt den (och att ha sett till att inte bränna som data, utan istället som cd image) så dyker cd ikonen upp på skrivbordet och den säger "GnomeBaker-dataskiva" (trots att jag nu avinstallerat GnomeBaker), och så dyker ett fönster upp och visar ISO:n.
DEn har döpt skivan till GnomeBaker-dataskiva.
-
Jag gjorde helt enkelt som så, att jag laddade ned ISO:n på nytt, och då fungerade det hur fint som helst. 
Jag vet inte vad jag kan ha gjort som fick just den första ISO filen att få fnatt.

Jag vet inte vad jag kan ha gjort som fick just den första ISO filen att få fnatt.
Det kan vara så enkelt att det blev fel vid filöverföringen. Det kan hända av många olika anledningar.
- weaver73
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag hade själv stora problem att bränna en ISO-fil(m) till dvd nyligen. Till slut plockade jag ut video_ts-mappen ur ISO-filen och brände den istället. Det funkade.
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
- Linux User # 435415 -