Hejsan.
Hur fungerar det när man ska uppgradera från sitt Feisty till Gutsy när det släpps ?
sudo aptitude dist-upgrade eller något liknande? Får jag med de nya programmen som ingår i gutsy eller är det bara uppgraderingar på befintliga program och paket?
Läste även att om man har en äldre version som t.ex. Dapper Drake kan man inte uppgradera direkt till Feisty exempelvis, utan är tvungen att uppdatera till Edgy först o sedan Feisty.
Betyder detta att man inte alltid kan använda ovanstående kommando för att uppdatera sin version?
/ svartberg
Uppgradera från Feisty till Gutsy
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: Uppgradera från Feisty till Gutsy
testa:
sudo update-manager -d
Och ja, Jag tror då att man måste stega genom alla versioner.
Så om man är som jag och bara kör var annan version är det lika bra att bara göra en ren installation.
sudo update-manager -d
Och ja, Jag tror då att man måste stega genom alla versioner.
Så om man är som jag och bara kör var annan version är det lika bra att bara göra en ren installation.
Senast redigerad av 1 Smygis, redigerad totalt 31 gånger.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Har själv testat med att göra det, o det räcker med
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Sannolikt kommer det upp ett uppgraderingsalternativ i synaptic också, bara att klicka om man vill uppgradera.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!