Första tanken om Sabayon Linux

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
Användarvisningsbild
Galgalid

Första tanken om Sabayon Linux

Inlägg av Galgalid »

Vi fick köra dual-boot på skolans bärbar daatorer, så förväntasfullt drog jag in Ubuntu. Dock efter 2 dagars klabbande så fungerade fortfarande inte det trådlösa nätverkskortet. Så jag provade Sabayon Linux. Ett OS med ett snyggt designat layout mötte mig när jag startade upp Live-CDn. Då märkte jag till min stora förvånan att det trådlösa nätverkskortet fungerade :D  Var längesedan jag blev så glad sist. Var nära att ge upp alla planer på dual-boot.
Nu har jag provat Sabayon i 4 dagar och det är ett mycket trevligt OS, tycker dock att dom borde köra Apt istället för portage ;)
Ska dual-boota Sabayon och Ubuntu frånåmed nu  :)

Har ni någon gång problem med det trådlösa så prova Sabayon. Det är faktiskt bra att prova lite andra OS då och då, så att man inte stänger in sig i ett, hur fritt det än må vara  8)
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

SV: Första tanken om Sabayon Linux

Inlägg av zero gravity »

Gött att det funkar :) men tycker man borde kunna få de o funka även i Ubuntu då. Vilka drivrutiner använder sabayon till ditt nätverkskort?

ps.tanken är nog att de skall vara en källkodsdistro, så portage är egentligen enda vettiga allternativet.
Abusus non tollit usum
Emil.s
Kontakt:

SV: Första tanken om Sabayon Linux

Inlägg av Emil.s »

zero gravity skrev: Gött att det funkar :) men tycker man borde kunna få de o funka även i Ubuntu då. Vilka drivrutiner använder sabayon till ditt nätverkskort?

ps.tanken är nog att de skall vara en källkodsdistro, så portage är egentligen enda vettiga allternativet.
Nja, det kan jag inte hålla med om. Ta en titt på Pkgcore eller Paludis...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"