Det verkar som om något teckensnitt har bytts ut, på vissa ställen är texten en aning större. Skillnaden är dock ganska liten.
tecken snitt har bytts ut ja, mot finare måste ja säga. i firefox framför allt. mycket finarevulfgar skrev: Här kommer det uppdateringar.
Det verkar som om något teckensnitt har bytts ut, på vissa ställen är texten en aning större. Skillnaden är dock ganska liten.
ja trivs du med storleken är det ingen ide att byta.vulfgar skrev: jag vill inte byta storlek, tycker det blev bättre och mer lättläst.Hoppas givetvis att alla problem ska lösas. Det är så svårt att hjälpa till med det bara när man inte fått några själv (ännu).
![]()
Kod: Markera allt
johan@desktop:~$ asoundconf list
johan@desktop:~$
johan@desktop:~$ alsamixer
alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such device
johan@desktop:~$ gnome-volume-control
bad image index
(gnome-volume-control:11610): Gtk-WARNING **: Icon cache '/usr/share/pixmaps/hicolor/icon-theme.cache' is invalid
bad image index
(gnome-volume-control:11610): Gtk-WARNING **: Icon cache '/usr/share/pixmaps/hicolor/icon-theme.cache' is invalid
bad image index
bad image index
johan@desktop:~$ restricted-manager
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/restricted-manager", line 40, in <module>
from RestrictedManager.RestrictedManagerGtk import RestrictedManagerGtk as RestrictedManager
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/RestrictedManager/RestrictedManagerGtk.py", line 27, in <module>
import gtk
File "/var/lib/python-support/python2.5/gtk-2.0/gtk/__init__.py", line 48, in <module>
from gtk import _gtk
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/cairo/__init__.py", line 1, in <module>
from _cairo import *
ImportError: /usr/lib/python2.5/site-packages/cairo/_cairo.so: undefined symbol: cairo_clip_extents
Hund skrev:Kod: Markera allt
johan@desktop:~$ alsamixer alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such device johan@desktop:~$
sudo apt-get install gnome-alsamixer
öppna xorg:Hund skrev: Tvingas att köra 1024x768 i upplösning nu med.. Installerade Nvidia-drivrutinerna och det fungerade mycket bra i upplösningen 1280x1024 tills jag startade om datorn..
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Modes "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480"
sudo apt-get install restricted-manager
Chippen skrev: Jag kan inte köra gksudo nautilus i gutsy...bara sudo, ska det vara så?
zinden@zinden-desktop:~$ gksudo nautilus
Initializing gnome-mount extension
Tack, skall pröva det första kommandot.Zinden skrev:Hund skrev:Kod: Markera allt
johan@desktop:~$ alsamixer alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such device johan@desktop:~$
sudo apt-get install gnome-alsamixer
öppna xorg:Hund skrev: Tvingas att köra 1024x768 i upplösning nu med.. Installerade Nvidia-drivrutinerna och det fungerade mycket bra i upplösningen 1280x1024 tills jag startade om datorn..
ändra om raderna så att dem blir så här:Kod: Markera allt
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Modes "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480"
Om dina varningar är om cache, inget att oroa sig över.
Restricted-manager:
Kolla så att den är installerad:Kod: Markera allt
sudo apt-get install restricted-manager
Jo men du behöver inte installera för att testa, det är ju bara att ladda ner live-skivan och köra. Men min liveskiva kommer bara till ubuntuloggan och sedan får jag en svart skärm. Hoppas verkligen det är en bug de fixar innan releaseninvaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
Kanske går lite OT nu men; Jag avråder dig till att använda 64-bitars versionen.invaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
har inga bränn skivor, o tycker live skivor e inte riktigt att "testa" då man vill utforska det på så mkt högre grad när man väl ska (:Dixon skrev:Jo men du behöver inte installera för att testa, det är ju bara att ladda ner live-skivan och köra. Men min liveskiva kommer bara till ubuntuloggan och sedan får jag en svart skärm. Hoppas verkligen det är en bug de fixar innan releaseninvaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
![]()
jasså? jag snackade me en kille om det o han sa att d kommer att gå minst lika bra me 64 bitars iaf i gutsy oOHund skrev:Kanske går lite OT nu men; Jag avråder dig till att använda 64-bitars versionen.invaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
Du vinner ingen prestanda och du får ett programutbud som är ruskigt litet.![]()
Själva operativsystemet brukar i regel fungera lika bra.invaderjohn skrev:har inga bränn skivor, o tycker live skivor e inte riktigt att "testa" då man vill utforska det på så mkt högre grad när man väl ska (:Dixon skrev:Jo men du behöver inte installera för att testa, det är ju bara att ladda ner live-skivan och köra. Men min liveskiva kommer bara till ubuntuloggan och sedan får jag en svart skärm. Hoppas verkligen det är en bug de fixar innan releaseninvaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
![]()
jasså? jag snackade me en kille om det o han sa att d kommer att gå minst lika bra me 64 bitars iaf i gutsy oOHund skrev:Kanske går lite OT nu men; Jag avråder dig till att använda 64-bitars versionen.invaderjohn skrev: usch e sjukt sugen på att testa gutsy nu. men vet icke om jag vågar uppgradera än. pallar inte formtera om just nu ;X ska iof ändå göra det sen när d kommer då jag tänkte slänga nin 64 bitars versionen![]()
Du vinner ingen prestanda och du får ett programutbud som är ruskigt litet.![]()
men aja, får se. har aldrig testat 64 bitars mer än i vista, d gick dock bra.. lr ja.. vist e ju vista men va ingen större skillnad på 32 o 64 bitars asså d krånglade me samma saker om man säger så
så ja, men har man ett 64 bitars system så ska man ju kunna utnyttja det.. kä'nns lite sunket annars.. men går väl köra 32 bitars program i 64 bitars me?.![]()
25 sekunder.Zinden skrev: aftonbladet.se 25 sekunder helt utan cache & fullt laddad aftonbladet.se