Ubuntu-SE's Forums historia
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
SV: Ubuntu-SE's Forums historia
Helt underbat! Har bara en fråga. Varför är där ingen rubrik? 

- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Efter att ha gått från alltför subjektiv till föredömligt objektiv, så försvann alla namn i sammanhanget. Det är litet synd. Forumets historia är delvis dess administratörers, varför en del namn borde nämnas. Särskilt överlämnanden av ledande poster, ungefärliga tidpunkter, etc.vulfgar skrev: Nu ser det väldigt trevligt ut!
Nu behöver vi bara fylla på med namn, det saknas en hel del.
Givetvis går inte alla mods att komma ihåg och just mods och faddrar kanske skall lämnas därhän i det har fallet, men just de ledande posterna bör omnämnas, inte rosas eller risas, bara nämnas.
Jo, förresten, Nahoj/Flipside/Johan skulle jag vilja rosa något alldeles kolossalt!
LoCoråd och Förening får skriva sin egen historia på andra platser för att inte gröta till det för mycket.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Så, Ubuntuvänner, nu har jag fyllt ut lite mer. Det har tagit några timmar. Jag har lagt in forumansvariga och "förste moderator" där jag har känt till det, samt att jag har försökt hålla det mesta i en rimlig kronologisk följd.
För mig är 2005 osäkert. Jag kom ju in först i mars 2006. Även just nu rådande situation inom moderatorgruppen saknar jag lite kunskap om. Finns det någon förteckning någonstans, så har jag missat den. Förvisso har jag inte varit inne i samma omfattning som tidigare, heller. Det kan vara ytterligare ett skäl.
Du som vet hur det skall vara, hjälp till med en korrigering.
Listan på alla som varit moderatorer kan också vara intressant. Den kanske skall redovisas separat och inte på samma sida. Det är en fråga till er och en vädjan om hjälp med att fatta beslutet, fattar ni väl?

Jag är mycket osäker på en del av namnen måste jag erkänna. Pinsamt nog på samtliga moderatornick från min egen tid i gruppen under förra året. Några har jag kunnat tillföra på ett separat dokument i väntan på andras kompletteringar. Men jag inser att listan är långt ifrån komplett.
Jag kan ju visserligen skylla på åldersdemens, men visst är det sorgligt. . . .

Just nu flög en Grön Göling förbi mig här inne. Minns inte vem det var heller. Den skumögda blicken uppsnappade knappt om det var hela fågeln som flög, eller om det var bara en rak höger som missade och drog förbi.

Ha det, systrar och bröder
*edit* Jag själv har raderat ett av mina inlägg här nere. Det blev likvärdigt grinigt med hur jag var häromdagen. Så det passar bäst i papperskorgen. Lev väl. Tukken
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 27 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Grön Göling
- Städsegrön
*muttrar väldigt OT*
Han ska få sin raka höger, det ska han, skitstöveln......
Han ska få sin raka höger, det ska han, skitstöveln......
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Oerhört intressant läsning vänner!
Bra skrivet! Ser fram emot ett tryckt exemplar i bok form
Bra skrivet! Ser fram emot ett tryckt exemplar i bok form

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Trilogi:Louie skrev: Oerhört intressant läsning vänner!
Bra skrivet! Ser fram emot ett tryckt exemplar i bok form![]()
Tiden då allt startade
Den stora krisen-tiden
Efter kris tiden
Best-seller!
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Tack.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- vulfgar
- ung forumnörd
Nu ser det väldigt bra ut!
Vore kul om oza och nån mer som var aktiv på den tiden kunde fylla på med den tidigaste historien.
När LittleJohn avgick som forumsadmin så höll vi ett val inom forumsadministrationen vem av oss kvarvarande admins - vi är ju fyra stycken, gholen, Emil.s, Louie och jag - som skulle vara huvudadmin. Det blev undertecknad som fick det förtroendet. Vi har också utsett en huvudmoderator, Hund, som också har vissa admin-befogenheter. Vem som är huvudadmin spelar egentligen inte så stor roll ute i forumet, vi har alla samma behörigheter.

När LittleJohn avgick som forumsadmin så höll vi ett val inom forumsadministrationen vem av oss kvarvarande admins - vi är ju fyra stycken, gholen, Emil.s, Louie och jag - som skulle vara huvudadmin. Det blev undertecknad som fick det förtroendet. Vi har också utsett en huvudmoderator, Hund, som också har vissa admin-befogenheter. Vem som är huvudadmin spelar egentligen inte så stor roll ute i forumet, vi har alla samma behörigheter.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!