pidgin-msn "Meddelandet kunde inte skickas eftersom ett anslutningsfel uppstod"

Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: pidgin-msn "Meddelandet kunde inte skickas eftersom ett anslutningsfel uppst

Inlägg av Hund »

Då är det nog inte Pidgin som felet ligger hos? ??? Har du prövat fler MSN klienter i Ubuntu?
Fungerade MSN i Windows på samma dator?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: pidgin-msn "Meddelandet kunde inte skickas eftersom ett anslutningsfel uppst

Inlägg av ehnar »

Det funkar finfint med MSN från XP på samma dator. Inga problem alls, bara att chatta. Det är bara i ubuntu som strulet plötsligt dykt upp och är fortfarande kvar. Av MSN klienter under linux är det endast Pidgin och emesense jag testat, efter jag fått problem. Tidigare testade jag aMSN som då funkade bra tills det var dags för någon uppgradering då den spökade. Jag valde då att avinstallera och köra vidare på pidigins föregångare som funkat bra, tills förra veckan.
Senast redigerad av 1 ehnar, redigerad totalt 25 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Du har inte råkat pillat nått på iptables?
ehnar

Inlägg av ehnar »

Iptables?!?!
Inte medvetet då förstås, vet ju inte riktigt vad det är, eller var jag hittar det...
Vägled mig så ska jag kolla. Vad ska det stå och hur hittar jag det?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Om du inte vet vad det är så är det inget att bry sig om. :) Det är brandväggsregler och kan bara ändras via tillhörande program.

Jag har tyvärr inge bra idéer. :-\ Du skulle ju kunna pröva några andra klienter som Kopete eller så? Och pröva ett annat konto om det finns möjlighet till det?
ehnar

Inlägg av ehnar »

Hmm nu verkar jabber också strula... "Ingen anslutning, Förbindelse vägras" Tydligen inte heller så stabilt...
Senast redigerad av 1 ehnar, redigerad totalt 27 gånger.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"