Har installerat det och så, men jag vet inte hur jag gör för att öppna exefiler. Jag lyckas i alla fall inte.
Jag har provat att högerklicka på .exe-filen och sedan valt "öppna med annat program" sen valt "använd ett anpassat kommando", där jag skrivit in "wine" - men det händer ingenting? vad gör jag för fel?
Programmet jag försöker öppna i det här fallet är RawDump 2.0
Är det kanske bara att just det här programmet inte stöds av wine?
Wine fungerar inte?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Wine fungerar inte?
Det kan vara så att wine inte klarar av att köra programet.
Du kan få reda på felmedelandet som wine ger och sedan googla och se om du hittar något svar. Men de e en del pill med att få ordning på problem med wine.
För att ta reda på möjliga felmedelanden så öppnar du terminalen och bläddra till mappen där du har filen (använd cd).
Skriv där wine filnamn.exe och se om det startar. Om det inte gör det så spottar wine ut massor med text i terminalen som du sedan kanske kan få ut något vettigt av på google.
Märk att detta är väldigt mkt överkurs. Och du kommer antagligen inte kunna få allt för mkt hjälp på forumet angående wine. I alla fall inte om det rör sig om ett ganska ovanligt program.
Du kan få reda på felmedelandet som wine ger och sedan googla och se om du hittar något svar. Men de e en del pill med att få ordning på problem med wine.
För att ta reda på möjliga felmedelanden så öppnar du terminalen och bläddra till mappen där du har filen (använd cd).
Skriv där wine filnamn.exe och se om det startar. Om det inte gör det så spottar wine ut massor med text i terminalen som du sedan kanske kan få ut något vettigt av på google.
Märk att detta är väldigt mkt överkurs. Och du kommer antagligen inte kunna få allt för mkt hjälp på forumet angående wine. I alla fall inte om det rör sig om ett ganska ovanligt program.
Abusus non tollit usum
Blev inte så mycet felmeddelanden, står bara "install the Windows version of Mono to run .NET executables". Är det nåt enkelt fel? Känns lite så.. 

Nybliven nörd!
Hej
Wine är inte så enkelt att hantera. Jag har ett prg WordWeb 5.1 ett utmärkt engelskt-engelskt lexikon. För att starta det krävs följande:
env WINEPREFIX="/home/awein/.wine" wine "C:\Program Files\WordWeb\wweb32.exe"
Skapa en "startare" på skrivbordet och lägg in ovanstående med rätt mappar etc så går det kanske
Anders
Wine är inte så enkelt att hantera. Jag har ett prg WordWeb 5.1 ett utmärkt engelskt-engelskt lexikon. För att starta det krävs följande:
env WINEPREFIX="/home/awein/.wine" wine "C:\Program Files\WordWeb\wweb32.exe"
Skapa en "startare" på skrivbordet och lägg in ovanstående med rätt mappar etc så går det kanske

Anders
awein
Jag vet inte om du har prövat det här, men skriv winefile i terminalen och leta upp .exe-filen och dubbelklicka/enter-klicka på den.
- DeepThought
Finns mer om Mono här:mannealm skrev: Blev inte så mycet felmeddelanden, står bara "install the Windows version of Mono to run .NET executables". Är det nåt enkelt fel? Känns lite så..![]()
http://www.mono-project.com/Main_Page
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...