Någon som kör openbox?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Någon som kör openbox?
Tint Task Manager (TTM) http://code.google.com/p/ttm/downloads/list är ganska snygg även om den är beta.
Ladda ner och installera. För att köra den måste ni även ha en config fil som ni kan hitta här http://ttm.googlecode.com/svn/trunk/config_sample
Kopiera texten och lägg den i en fil som heter ~/.config/tint/tintrc
Ladda ner och installera. För att köra den måste ni även ha en config fil som ni kan hitta här http://ttm.googlecode.com/svn/trunk/config_sample
Abusus non tollit usum
apt-get install pypanel fungerade för mig iaf?Galgalid skrev: 1 fråga till. Hur installerar jag py-panel? Jag provde innan med det fungerade inte >_<
EDIT: Det var ett paket jag skulle ha, som inte fanns i förråden, och den var i sin tur beroende av paket som inte fanns i förråden![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag provade, men fick det inte att fungerazero gravity skrev: Tint Task Manager (TTM) http://code.google.com/p/ttm/downloads/list är ganska snygg även om den är beta.
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
orkar inte felsöka nu, men den såg rätt trevlig ut... (de screenshot jag få se)
blogg @ Gargamel.NU
Hur konfigurerar jag py-panel? Med dess nuvarande opacity ser skrivbordet buggat ut 

Nu har jag inte tillgång till ubuntu men du kanske hittar någonting iGalgalid skrev: Hur konfigurerar jag py-panel? Med dess nuvarande opacity ser skrivbordet buggat ut![]()
man py-panel
eller
man pypanel
Terminalen alltså.

- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
~/.pypanelrcGalgalid skrev: Hur konfigurerar jag py-panel? Med dess nuvarande opacity ser skrivbordet buggat ut![]()
en helt vanlig python fil.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Någon som vet hur jag ändrar så att xdm loggar in i Openboxt ist för Gnome?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Vainyards skrev: Någon som vet hur jag ändrar så att xdm loggar in i Openboxt ist för Gnome?
http://www.ubuntu-se.org/drupal/node/306
Abusus non tollit usum
Jag blev inte mycket klokare av den där länkenzero gravity skrev:Vainyards skrev: Någon som vet hur jag ändrar så att xdm loggar in i Openboxt ist för Gnome?
http://www.ubuntu-se.org/drupal/node/306
Har letat igenom varenda fil och kollat på google men inte hittat någon som kan hjälpa mig
Hur kommer jag åt de grafiska verktygen som finns i System-inställningar i Gnome från Openbox?
Det måste väl vara något kommando till dem som man kan köra i terminalen, det är Skärmupplösning jag behöver.
Det måste väl vara något kommando till dem som man kan köra i terminalen, det är Skärmupplösning jag behöver.
Om du har nvidia funkar det för mig att skriva "nvidia-settings" och ställa in därTrill skrev: Hur kommer jag åt de grafiska verktygen som finns i System-inställningar i Gnome från Openbox?
gnome-control-centerTrill skrev: Hur kommer jag åt de grafiska verktygen som finns i System-inställningar i Gnome från Openbox?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hittade det nu, men nu är det så att det är en annan upplösning i Gnome jämfört med OB, kan jag sätta OB's upplösning från gnome-display-properties?Hund skrev:gnome-control-centerTrill skrev: Hur kommer jag åt de grafiska verktygen som finns i System-inställningar i Gnome från Openbox?
-
Jag kör nu så jag bootas direkt in i OpenBox men upplösningen är låg som fan, hur ändrar jag den :S i min xorg.conf står allt rätt till
Installerade openbox tidigare ikväll, allt verkade funka bra tills jag helt plötsligt upptäckte att min bakgrund var densamma som i gnome, ikonerna fanns där, och menyn (högerklick) fanns inte, den var också samma som i gnome. Mittenknappen (scrollen) funkade dock (fick fram öppna program). Men inga paneler syndes. Jag tyckte detta var väldigt konstigt, och mitt enda val var att starta om X och gå in i gnome för att installera om, tänkte om det kanske berodde på att något gick fel i installation. Men samma problem uppstog. Detta händer efter ett par minuter när jag använt openbox. Installerade nyaste OB från deras sida, samt obConf och obMenu.
Någon som har en susning om vad det kan röra sig om?
Någon som har en susning om vad det kan röra sig om?
Startar du en ren openobx-session? Du startar väl inte GNOME/Openbox?
- invaderjohn
- Kontakt:
@skillz, d kan inte va så att du startar nautilus? för då kommer ju gnomes desktop upp
ska du köra openbox så e d lättast att köra thunar, annars kan du köra en starter till nautilus me commandot "nautilus --no-desktop"
om detta inte e fallet har jag ingen aning. men därimot vet jag att openbox ska stödja gnome, så att d ska gå att göra gnome me openbox som fönsterhanterare.
ska du köra openbox så e d lättast att köra thunar, annars kan du köra en starter till nautilus me commandot "nautilus --no-desktop"
om detta inte e fallet har jag ingen aning. men därimot vet jag att openbox ska stödja gnome, så att d ska gå att göra gnome me openbox som fönsterhanterare.
Japp, ren openbox-session. Första gången jag startade råkade jag ta en GNOME/OB men efter det har jag kört endast OB.Galgalid skrev: Startar du en ren openobx-session? Du startar väl inte GNOME/Openbox?
Hm. Hur kör jag ett sånt kommando? Vill ju inte köra gnome med ob.invaderjohn skrev: @skillz, d kan inte va så att du startar nautilus? för då kommer ju gnomes desktop upp
Senast redigerad av 1 skillz, redigerad totalt 14 gånger.
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
vilket sätt bgger du din meny på?
Använder du obmenu eller skriver du den för hand?
Använder du obmenu eller skriver du den för hand?