Hej min hårdisk är full (nästan) och så mycket program har jag inte installerat. Jag började med att avinstallera en massa men det ledde endast till marginella förändringar av 88 gigabyte har jag bara 8,7 gig kvar. Jag började titta på de olika bibloteken och hittade under var en mapp som hette archives och där fanns ett antal filer med ca 10 gig vardera och de såg ut som följer:
/var/archives/ubuntukoarp-20060919.md5
/var/archives/ubuntukoarp-home.20060919.tar.gz (10gigabyte) och det fanns cirka fem sådana! Jag skicakde fyra till papperskorgen men kunde inte hitta dem där. Och de är borta ur akrivmappen men diskutrymmet visar samma summa 88 och 8,7 lediga. Vad göra? Någon som har en ide?
hårddisken full?
hårddisken full?
har du plats att installera baobab är det ett bra program.
olika saker att rensa
sudo apt-get autoclean
töm papperskorgen
rensa .thumbnails
rensa webbläsarens cache
sök orphan paket och radera
språkfiler och dokumentation som inte behövs kan raderas
radera teman som inte används
olika saker att rensa
sudo apt-get autoclean
töm papperskorgen
rensa .thumbnails
rensa webbläsarens cache
sök orphan paket och radera
språkfiler och dokumentation som inte behövs kan raderas
radera teman som inte används
hårddisken full?
Jag har använt autoclean och rensat så gott jag har kunnat. Har installerat baobab och det programmet visar att jag har använt 15 gigabyte. Gparted däremot visar att jag har 8,7 gigabyte ledigt av 88 gig. Jag fattar noll!!!
hårddisken full?
Är problemet kvar? Jag tror att någonstans på vägen du har varit root och slängt grejer i rootens .Trash men inte tömt papperskorgen.