När jag ska skicka någon fil till en kontakt så bryts automatiskt filöverföringen efter ett litet tag. Får inga felmeddelanden annat än att det står "Överföringen avbröts" i överföringsfönstret.
Det fungerar bra att skicka till kompisar med Mac eller med Linux men strular så fort jag skickar till någon med Windows. Ta imot filer e heller inga problem för mig.
Någon som har nåt bra tips?
Kör Firestarter men får inte upp att den ska ha blockerat någon anslutning från aMsn
aMsn litet problem för mig
- invaderjohn
- Kontakt:
SV: aMsn litet problem för mig
hmm amsn e rätt segt när d gäller att skicka o ta imot större filer
ja vet själv om jag ska skicka tillex mp3 filer lr lite större filer brukar det gå bra först men segar ner efter typ halv sen bara avbryts... tillome större png filer kan va svårt o skicka till vissa
så d e nog nån bugg i amsn i sig kan jag tänka mig
ja vet själv om jag ska skicka tillex mp3 filer lr lite större filer brukar det gå bra först men segar ner efter typ halv sen bara avbryts... tillome större png filer kan va svårt o skicka till vissa
så d e nog nån bugg i amsn i sig kan jag tänka mig
Ja det e det problemet jag har, hoppas det kommer någon fix till det för annars tycker jag aMsn e skitbra. Mycket trevligare att använda än Windows Live Messenger.
Trillian va rätt så trevligt i Windows kommer jag ihåg men inte kollat om jag kan köra det smärtfritt i Ubuntu
Trillian va rätt så trevligt i Windows kommer jag ihåg men inte kollat om jag kan köra det smärtfritt i Ubuntu
- invaderjohn
- Kontakt:
tror amsn har bäst stöd för fildelning i msn. iaf av små filer.. pidgin suger ju att skicka till andra msna nvändare.. finns ju mercury annars. men d vill nog inte funka ihop me /beryl/compiz-fusion va jag kommer ihåg.
men visst amsn e sjukt bra, men d drar dock väldigt mkt minne.
men visst amsn e sjukt bra, men d drar dock väldigt mkt minne.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
kan inte heller skicka till folk som sitter & kör med windows...skulle inte förvåna mig om windiws har nån slags spärr mot allt som heter linux
gaahhh fattar inte mycket av detta...ännu!!!