Gutsy Tribe 4 ute nu!
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Gutsy Tribe 4 ute nu!
Säkert en jätte, jättedum fråga men..när final release av Gutsy kommer, är det väl bara att uppdatera via Feisty? Inte ska man väl behöva bränna en ny CD ( inte för att det vore svårt)

Uppdateringshanteraren kommer att säga till att det går att uppgradera till Gutsy när väl den stabila verren är släppt (om jag minns rätt efter mina uppgraderingar). Att uppgradera via en vanlig Gutsy-CD går inte, då får man ladda ner en speciell typ av avbildning av ubuntu.
Max 350; tecken återstår: 321
Hmm. nu har jag trixat lite väl mycket med en drivrutinsinstallation och antagligen är det därför mitt trådlösa nät 'inte finns' längre. eth1 är borta. Det funkar dock om jag kör kärnan som slutar med en 9a så det kanske inte är så farligt men nog så irriterande.. Hur reparerar jag detta? Kan man installera om den som slutar på 10?
Max 350; tecken återstår: 321
Kör Microsoftlösningen - installera om. Brukar funkar bra även i Linux tycker jag! 

Nybliven nörd!
Ja, kanske lite. Får väl se om experterna har nån mer smooth lösning.
Nybliven nörd!

Kom den alldeles nyss?
Hur många fler tribes tror ni vi har att vänta innan finalen kommer?
Hur många fler tribes tror ni vi har att vänta innan finalen kommer?
Nybliven nörd!
Tribe 6 ....sen släpper dom nog final..kanske en 7a med 

- invaderjohn
- Kontakt:
naeh 6:an sen beta 
jag väntar nog iaf på betan innan jag testar.. lr kanske tillome rc releasen

jag väntar nog iaf på betan innan jag testar.. lr kanske tillome rc releasen