Länk: radera konto

Diskussion gällande forumet
HR

Länk: radera konto

Inlägg av HR »

Är det bara jag som inte har en länk där jag kan radera mitt forumkonto, längre?
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

SV: Länk: radera konto

Inlägg av Barre »

nej... den finns inte i min profil heller ???
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Tycker jag låter alldeles utmärkt.

Logga ut och logga aldrig in igen istället. Fast helst skulle jag nog ha dig kvar.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
HR

Inlägg av HR »

Då är det kanske för att inte råka ta förhastade beslut, t.ex om man är vred eller bara allmänt sur, idag.
Senast redigerad av 1 HR, redigerad totalt 22 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Är du ?  ;D

LJ
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Little John skrev: Är du ?  ;D

LJ
Men LJ då....*fnissar hejdlöst tills jag trillar ned från stolen*
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Eftersom det blir väldigt rörigt i trådarna med folk som avreggar sitt konto (i ilska) och som sen nyreggar sej igen, så har vi gjort så att man inte ska kunna radera sitt konto själv. Det har också hänt att någon raderat sitt konto av misstag.  :o Givetvis så kan man bli avreggad om man vill, men då får man PMa mej så fixar jag det. Jag kommer att vänta nån dag och fråga igen om personen är helt säker, bara för att undvika avreggningar i hastigt mod. 
Jag hoppas förstås att dom flesta (alla) väljer att stanna kvar.  :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

vulfgar skrev: Givetvis så kan man bli avreggad om man vill, men då får man PMa mej så fixar jag det.
Kan ni inte sköta det genom att rensa profilen, och sedan göra det omöjligt att logga in, istället för att göra som tidigare, då det är riktigt svårt att få ordning och se vad "försvunna" användare har sagt och gjort. Ta till exempel Grön Göling, DimensionX, upnorth osv som exempel på det.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Jo, det är ju ännu bättre. Nu kommer problemet förhoppningsvis inte att bli så vanligt.  ;)
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Hade gärna sett en rensning bland kontona. Är en hel del konton som funnits sen begynnelsen och som bara har ett fåtal poster (<10) och inte använts på evigheter.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det går att se hur länge sen det var någon var inne på forumet. Kanske man skulle göra en rensning bland sådana som inte varit inne på ett år. Fast jag vet ju hurdan jag är själv, det finns ett par forum som jag besöker väldigt sällan, men jag skulle ändå bli sur om mitt konto blev raderad därifrån, i vart fall utan förvarning.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Å andra sidan så stör de ju inte direkt, själva kontoinformationen tar ju i princip ingen plats alls. Om man vill ha statistik som betyder något så kan man kanske plocka fram antal aktiva senaste månaden eller så (jag har för mig att det går).
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Lars skrev: Å andra sidan så stör de ju inte direkt, själva kontoinformationen tar ju i princip ingen plats alls. Om man vill ha statistik som betyder något så kan man kanske plocka fram antal aktiva senaste månaden eller så (jag har för mig att det går).
Det hade vart perfekt. Då får man i alla fall  en uppfattning om hur många vi är.
Abusus non tollit usum
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Man sjulle ju i allafall kunna ta bort alla konten som är äldre än 1 månad, som aldrig postat ett inlägg.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Emil.s skrev: Man sjulle ju i allafall kunna ta bort alla konten som är äldre än 1 månad, som aldrig postat ett inlägg.
Håller inte alls med där. Att man inte postat betyder inte att man inte är aktivt närvarande. Jag är med i ett par forum där jag aldrig postat något, det har inte behövts och jag skulle bli knallsur om mitt konto på nåt av dessa forum bara raderades av den anledningen. Att någon inte skrivit under fösta månaden kan ju bero på att man istället söker på sitt problem innan man frågar.  ;)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

vulfgar skrev:
Emil.s skrev: Man sjulle ju i allafall kunna ta bort alla konten som är äldre än 1 månad, som aldrig postat ett inlägg.
Håller inte alls med där. Att man inte postat betyder inte att man inte är aktivt närvarande. Jag är med i ett par forum där jag aldrig postat något, det har inte behövts och jag skulle bli knallsur om mitt konto på nåt av dessa forum bara raderades av den anledningen. Att någon inte skrivit under fösta månaden kan ju bero på att man istället söker på sitt problem innan man frågar.  ;)
Jag har själv valt att vara väldigt inaktiv under månader i sträck och inte göra annat än att läsa, både här och andra forum som jag frekventerar. "Mycket vred" är nog en ganska passande beskrivning på hur min inställning skulle vara om mitt konto plötsligt försvann.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Men nu finns det även konton som inte har någon postning och som funnits från början av forumet.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Det går att se när någon senast varit inloggad. Det är - i mitt tycke - en betydligt bättre parameter än skrivna inlägg när det gäller att kolla aktiviteten hos medlemmar. Jag skulle kunna tänka mej att plocka bort någon som inte loggat in på väldigt länge, men är lite tveksam även där. En del kanske distro-hoppar en del och därför har långa inaktiva perioder. Om vi ska ta bort någon så ska dom som ska bort definitivt underrättas först så att dom får chansen att logga in för "återaktivera" sina konton. Fast så länge som det inte tar upp onödig plats eller innebär något annat problem så har jag lite svårt att förstå vitsen med det.

Om vi kollar hur många som inte varit online senaste året så är det ca 500 st. En del av dessa är sådana som ännu inte aktiverat sina konton, kanske ett femtiotal. Sådana som inte varit aktiva senaste halvåret är ca 1850 (dvs inkl dom tidigare nämnda 500) Det innebär att vi har en bit över 3000 medlemmar som varit inloggade under det senaste halvåret. Nästan hälften av alla våra medlemmar har varit inloggade någon gång under sommaren.
Skriv svar

Återgå till "Forum"