[quote="petri0"][quote="An3Azz"]Azureus är ju imho ett riktigt skitprogg, Kör uTorrent, i både Lin/Win[/quote]
Länk?[/quote] http://www.utorrent.com/ den borde funka kanske.
â€Abake babonani bayophine babonani phutiâ€
â€those of us who have truly seen each other will surely see each other againâ€
Nej, det är inte olagligt. Att bryta mot upphovsrätten är olagligt.
Men om man nu ändå tänkt sig bryta mot upphovsrätten är det betydligt säkrare att göra det med ett torrentklient än med alternativen.
bittorrent är ett protokoll för att distribuera större filer, ett gott exempel är ubuntu, som man kan hämta via bittorrent.
pga hur bittorrent är uppbyggt har det även blivit populärt för att överföra olagliga filer, såsom piratkopierade program och filmer. Men då är det filmerna/programmen som är olagliga, inte bittorrent.
[quote="Meganeoman"]Törs man köra torrent program? Är inte det olagligt?[/quote]
Att du tror att det är olagligt visar hur mycket inflytande regeringen har på ditt tänkande.
bittorrent är olagligt om du håller på med olagliga saker.
â€Abake babonani bayophine babonani phutiâ€
â€those of us who have truly seen each other will surely see each other againâ€
nej. bittorrent är aldrig olagligt, lika lite som det är olagligt för bankrånare att köra bil. det är vad du använder bilen/bittorrent till som kan vara olagligt.
med 256 i ram och en 3ghz ram så går det skit med Azureus iaf trodde det var mitt internet som höll på att dö, men så testade jag Ktorrent och sen dess flyter allt på igen perfekt jobbigt att man måste installera KDe libsen dock
Tjenare..Jag är newbie på Ubuntu & hoppas att ni kan guida mig till en bra guide eller skriva vad jag ska göra för att installera Transmission.gz
Jag har ingen anning om HUR man gör..vilka kommandon som ska skrivas in i terminalen eller i fstab
The_Serp, det enklaste är att leta efter programmet i synaptic (jag vet inte om det finns där, men du kan söka). Du hittar synaptic genom att gå in på Administration.
Här står en hel del om hur man installerar program i ubuntu http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/
Om något verkar oklart så är välkommen tillbaka med frågor.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Jag tycker Azureus är underbart! Man får reda på allt man behöver + lika mycket till. Den tar visserligen upp en del RAM, men om man har tillräckligt mycket från början är det inga problem.
Är det inte ny BT-klient på gång? Tror den är anpassad för GNOME... Minns inte namnet, dock.