Problem att surfa i segt Firefox visade sej vara nätproblem [LÖST]

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
godz

Problem att surfa i segt Firefox visade sej vara nätproblem [LÖST]

Inlägg av godz »

Sen några dagar tillbaka har jag fått problem att surfa. använder Firefox v2.0.

Problemet är aningen konstigt då det tar ca 30-60 sekunder från det att jag skriver adressen till det dyker upp något.
Tex ubuntu-se.org här tog 50 sekunder innan nåt hände. När man fått träff tillslut så går det normal snabbt at klicka på länkar etc.

Värt att nämna är att jag kör Windows XP virtuellt genom VMWare och i IE där märker jag inte detta problem, tog ca 4-5 sekunder att få fram sidan.
Så det känns inte omedelbart som ett uppkopplings orienterat problem.
Känner någon igen det här problemet?

Har försökt titta lite vad som händer med Ethereal, men jag har lite svårt att tolka det hela.
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 21 gånger.
godz

SV: Problem att surfa i segt Firefox

Inlägg av godz »

Trots allt var detta problem uppkopplings-orienterat (comhem). Troligtvis något problem med DNS servern.

Dock kan jag inte förstå/förklara hur IE i VmWare var mycket snabbare. Men DNS servern måste göra någon skillnad beroende
på olika browser request. Jättekonstigt. Eller var det rena tillfälligheter, dock gjorde jag många tester.

Hur som helst så är tråden löst / inte aktuell.
godz

SV: Problem att surfa i segt Firefox

Inlägg av godz »

Glömde, Moderatorn: Du kan ta bort hela denna tråden egentligen, då det inte var något problem som hade med Ubuntu  att göra. Tack!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Problem att surfa i segt Firefox visade sej vara nätproblem [LÖST]

Inlägg av vulfgar »

Ändrade lite i topic, markerade som löst och flyttade tråden. Det är dumt att radera, fler kan råka ut för liknande problem.  :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"