Datorn hänger sig men musen fungerar
Datorn hänger sig men musen fungerar
Min dator hänger sig gankska ofta, men det skumma är att mus-pekaren fungerar som vanligt. Det händer dock inget om jag klickar någonstans. Ett hårdvarufel är uteslutet, så det är väl någon bugg? Finns det något sätt att åtgärda det här felet???
SV: Datorn hänger sig men musen fungerar
tvärtom för mig...min mus fryser...och sen låser sig ALLT...då får man stänga av...har en logitech mus som är trådlös...observera att detta händer BARA i windows XP...aldrig i Kubuntu...personligen tror jag, ja jag har starka misstankar eftersom problemen började när jag installerade min d-link usb trådlösa adapter...sen dess är musen ett högst osäkert kort i xp...men i linux händer det som sagt aldrig....
får jag fråga varför ett hårdvarufel är uteslutet?
Händer detta när som hällst eller när du kör ett visst program?
Min första reaktion är hög CPU belastning, alternativt hög CPU temp... men om det inte är ett hårdvarufel så vet jag inte...
Händer detta när som hällst eller när du kör ett visst program?
Min första reaktion är hög CPU belastning, alternativt hög CPU temp... men om det inte är ett hårdvarufel så vet jag inte...
jag prövade att ta av chassi på min dator och sen dess har inget hänt.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Ser att du har löst detta, tänkte bara välkommna dig hit 

Senast redigerad av 1 koch, redigerad totalt 21 gånger.
200 spänn på att du har värme problem i burken i sådanna falluyt skrev: jag prövade att ta av chassi på min dator och sen dess har inget hänt.

Tackar jag ska pröva det