Wine Storlek På WIndows Foldern
Wine Storlek På WIndows Foldern
Hej!
Jo jag har ett problem, min windows folder som wine skapar är bara på 169 mb vilket gör att om jag installerar ett spel som är störren än detta finns det inte tillräckligt med plats.
jag undrar om det finns nåt sätt att göra den här mappen större, utöka dens utrymme? Går det?
Jo jag har ett problem, min windows folder som wine skapar är bara på 169 mb vilket gör att om jag installerar ett spel som är störren än detta finns det inte tillräckligt med plats.
jag undrar om det finns nåt sätt att göra den här mappen större, utöka dens utrymme? Går det?
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 20 gånger.
SV: Wine Storlek På WIndows Foldern
Låste upp tråden, blir svårt att hjälpa annars. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
tackHund skrev: Låste upp tråden, blir svårt att hjälpa annars.![]()

- DeepThought
Om du startar winecfg (i terminal eller med Alt-F2) så kan du välja under fliken Drives vart Wine skall lägga de olika diskarna. Om du använder t.ex. /home/user/.wine/drive_c som C:\ (detta är standard) så får du lika mycket plats som det finns i din hemkatalog..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
okej. Kan man använda vilkn mapp som helst? byttre precis till ubuntu efter många år av xp och 98 så är inte så bra på linuxDeepThought skrev: Om du startar winecfg (i terminal eller med Alt-F2) så kan du välja under fliken Drives vart Wine skall lägga de olika diskarna. Om du använder t.ex. /home/user/.wine/drive_c som C:\ (detta är standard) så får du lika mycket plats som det finns i din hemkatalog..

Jajjemen, det går bra.vargfader skrev:okej. Kan man använda vilkn mapp som helst? byttre precis till ubuntu efter många år av xp och 98 så är inte så bra på linuxDeepThought skrev: Om du startar winecfg (i terminal eller med Alt-F2) så kan du välja under fliken Drives vart Wine skall lägga de olika diskarna. Om du använder t.ex. /home/user/.wine/drive_c som C:\ (detta är standard) så får du lika mycket plats som det finns i din hemkatalog..![]()

Hur mycket utrymme har du ledigt i home? Det är inte Wine-mappen som är 169 MB stor bara?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hund skrev:Jajjemen, det går bra.vargfader skrev:okej. Kan man använda vilkn mapp som helst? byttre precis till ubuntu efter många år av xp och 98 så är inte så bra på linuxDeepThought skrev: Om du startar winecfg (i terminal eller med Alt-F2) så kan du välja under fliken Drives vart Wine skall lägga de olika diskarna. Om du använder t.ex. /home/user/.wine/drive_c som C:\ (detta är standard) så får du lika mycket plats som det finns i din hemkatalog..![]()
Hur mycket utrymme har du ledigt i home? Det är inte Wine-mappen som är 169 MB stor bara?
det är bara wine som är 169, home är på 8 gig
men hur addar man mappar till home måste man köra sudo eller något sådant?
Senast redigerad av 1 vargfader, redigerad totalt 20 gånger.
men jag får inte skappa mappar i home eller någon anann folder hur gör man? och tack för snabba svarvargfader skrev:
det är bara wine som är 169, home är på 8 gig
men hur addar man mappar till home måste man köra sudo eller något sådant?
[/quote]
Home mappen har bara 169 mb kvar