Letade efter ett program att kopiera mina dvd-flmer med. Efter mkt om och men så hittade jag till slut k9copy. Problemet är att om jag jämför med orginalskivan, så blir kopian lite pixlig.
Finns det något sätt att få en "perfekt" iso kopia av en dvd-film i k9copy?
Alternativt, finns det något annat program som backar upp hela skivan till en iso.
För att förtydliga, kvaliteten skall vara så nära orginalets som möjligt. Jag vägrar använda dvdshrink via wine. Jag har testat dvdbackup, vobcopy, dd, xdvdshrink och ingen av de terminalbaserade funkar och xdvdshrink ger jag inte mkt för.
ps. Jag kollade på gamla trådar tills jag blev tokig, men ingen verka innehålla något vettigt, därav en ny post.
Problem med k9copy
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Problem med k9copy
Abusus non tollit usum
- Konservburk
SV: Problem med k9copy
Vad är det för fel på dd?zero gravity skrev: finns det något annat program som backar upp hela skivan till en iso.
För att förtydliga, kvaliteten skall vara så nära orginalets som möjligt. Jag vägrar använda dvdshrink via wine. Jag har testat dvdbackup, vobcopy, dd, xdvdshrink och ingen av de terminalbaserade funkar och xdvdshrink ger jag inte mkt för.
Kod: Markera allt
dd if=/dev/dvd of=dvd.iso
- TForsman
- Kontakt:
K3B
Lagra Video DVD
klxdvdrip
http://kde-apps.org/content/show.php/kl ... tent=57115 Färsk vara, nytt program för i år.
Lagra Video DVD

klxdvdrip
http://kde-apps.org/content/show.php/kl ... tent=57115 Färsk vara, nytt program för i år.
Senast redigerad av 1 TForsman, redigerad totalt 20 gånger.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
k3b ger följande:
After unpacking 160MB will be used. Med andra ord alldeles för tungt. I värsta fall kanske jag installerar och testar det.
dd verkade bra, men får felkoden
Tror det har med dual layer dvdatt göra, men har inte lyckats lösa det.
After unpacking 160MB will be used. Med andra ord alldeles för tungt. I värsta fall kanske jag installerar och testar det.
dd verkade bra, men får felkoden
Kod: Markera allt
dd: reading `/dev/dvd': Input/output error
Abusus non tollit usum