Gutsy Tribe 4 ute nu!
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
SV: Gutsy Tribe 4 ute nu!
Jag har samma problem med nyckelringern och wlanet. Får skriva in WEP/WPA nyckeln varje gång jag ska koppla upp mig och sen ett nytt lösen för nyckelringen varje gång.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
jag har 7.04 nu, men kan jag uppdatera via apt på något sätt? Vore ju kalas att slippa installera om, bara uppdatera en smärre mängt paket (sisådär 1000+)
går det?
går det?
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ska nog gå att köra via terminal:
update-manager -d
......tror jag.
update-manager -d
......tror jag.

Nu har mitt problem med WEP-nyckeln och nyckelringen ordnat sig. Jag vet inte om det var pga en uppdatering eller om det var för att jag öppnade Nyckelringshanteraren och sedan valde att tillåta åtkomst till den (Det kom upp en fråga vid något tillfälle, inget jag sökte efter aktivt alltså). Låter troligt att det var det senare.. 

Max 350; tecken återstår: 321
bocka av alla dina 3e parts källorsteqve skrev:
jag har 7.04 nu, men kan jag uppdatera via apt på något sätt? Vore ju kalas att slippa installera om, bara uppdatera en smärre mängt paket (sisådär 1000+)
går det?
System--> administration--> programvarukällor
sen andra fliken.
Sen terminal
Kod: Markera allt
sudo sed -e 's/\sfeisty/ gutsy/g' -i /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
När jag installerade tribe 4 så blev all texs i firefox, både på sidorna, i sökfönstret och i menyerna pyttepytteliten. Vad är det för nåt?
Nybliven nörd!
wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep
fonterna minskar i storlek med varje omstart...std e nu ungefär 3pixlars höjd. Man kör på rutin, för att se vad det står är totalt omöjligt.
ett gäng olika processer ligger och drar 100% cpu, krachar, startar drar massa cpu krachar... (nån indexeringstjänst som verkar vara lika kass som den i windows).
pdf2text-process som tar massa CPU men vet inte vad den gör (förutom tar CPU samt läser konstant från disken)
Skype fungerar MYCKET sporadiskt.
Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixat
Annars ser det väldigt lovande ut. Jag hoppas innerligt på mindre features och mer stabilitet. Det känns som att det annars börjar bli lite vilda västern när det gäller mjukvarorna....

fonterna minskar i storlek med varje omstart...std e nu ungefär 3pixlars höjd. Man kör på rutin, för att se vad det står är totalt omöjligt.
ett gäng olika processer ligger och drar 100% cpu, krachar, startar drar massa cpu krachar... (nån indexeringstjänst som verkar vara lika kass som den i windows).
pdf2text-process som tar massa CPU men vet inte vad den gör (förutom tar CPU samt läser konstant från disken)
Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixat

Jo, indexeringen är ganska krävande...steqve skrev: wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep![]()
Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixatAnnars ser det väldigt lovande ut. Jag hoppas innerligt på mindre features och mer stabilitet. Det känns som att det annars börjar bli lite vilda västern när det gäller mjukvarorna....
Men om du låter datorn stå på någon timme, så ska det bli bra. Sen är tracker en helt underbar söktjänst.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
well...indexeringen ligger på 100% vilket gör att min dator är segare än sirap. Man borde begränsa den en aning...en indexering skall i min värld ligga i bakgrunden.
Mitt trådlösa nätverkskort funkade direkt dwl g122 
i feisty hängde sig allting när jag anslöt det.

i feisty hängde sig allting när jag anslöt det.
Hehe. Jag håller med. Nu har jag Feisty igen. Skummast tycker jag det sär med 3pixelsbokstäverna var. Varför blev det så?steqve skrev: wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep![]()
Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixatAnnars ser det väldigt lovande ut. Jag hoppas innerligt på mindre features och mer stabilitet. Det känns som att det annars börjar bli lite vilda västern när det gäller mjukvarorna....
Nybliven nörd!
-
Uppdaterade precis va ju ingen sådär märkbar förändring, ett nytt grännsnitt till Gutsy hade varit trevligt, men det är väl på gång ?
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Eftersom det är Gnome som Ubuntu kör med så kommer det nog inte så pass stora förändringar mer än ikoner och bakgrundsbilder.tigertailz skrev: Uppdaterade precis va ju ingen sådär märkbar förändring, ett nytt grännsnitt till Gutsy hade varit trevligt, men det är väl på gång ?
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- xrx3z
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4
. Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!
, hur gör jag då?
Jag har ett
/X.

Jag har ett
Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Du fortsätter att köra feisty i 6 månader till, tills nästa version kommer ut. Feisty stöds väl i ett år till efter gutsys release.xrx3z skrev:, hur gör jag då?

- xrx3z
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
...stöds 1år? ok då är det ingen fara...å andra sidan är jag rätt nyfiken på nya opSuse 10.3 som kommer om en dryg månad...Pinky skrev: Du fortsätter att köra feisty i 6 månader till, tills nästa version kommer ut. Feisty stöds väl i ett år till efter gutsys release.![]()

Raportera via launchpad...xrx3z skrev: ...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4. Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!
, hur gör jag då?
Jag har ett/X.Kod: Markera allt
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Och för oss som knappt vet vad launchpad är, hur gör man?Emil.s skrev:Raportera via launchpad...xrx3z skrev: ...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4. Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!
, hur gör jag då?
Jag har ett/X.Kod: Markera allt

Här kan du rapportera buggar o liknande.Pinky skrev: Och för oss som knappt vet vad launchpad är, hur gör man?![]()
https://launchpad.net/ubuntu
om det gäller gutsy kanske lika bra direkt dit.
https://launchpad.net/ubuntu/gutsy