ett F@H team för ubuntu-se?
[quote="ozamosi"]Samma processorkraft, samma minne.
Kanske mina hårddiskar spelar roll? 3 st RAID-5:ade SCSI-diskar.
Det är också mycket möjligt att du har fått ett större jobb.[/quote]
då har du helt klart bättre diskar, jag har bara 2 st 80 gb i vanlig IDE utan raid... dock tror jag att det är något fel för den arbetar inte riktigt som jag förväntar mig... men jag ska vänta lite tills detta jobb är klart och se vad resutatet blir innan jag börjar klaga...
kan du se grafik föresten... jag kan bara göra det på den dator som jag kör windows på (ja jag vet, men det är för att jag bara använder den till spel), och på min laptop (PowerPC) verkar jag inte kunna köra boinc alls...
EDIT: nu verkar det som att servern presterar normalt...behövde nog bara starta om den (pga av att jag inte hade gjort det på länge trots att vissa uppdateringar ville det)
Kanske mina hårddiskar spelar roll? 3 st RAID-5:ade SCSI-diskar.
Det är också mycket möjligt att du har fått ett större jobb.[/quote]
då har du helt klart bättre diskar, jag har bara 2 st 80 gb i vanlig IDE utan raid... dock tror jag att det är något fel för den arbetar inte riktigt som jag förväntar mig... men jag ska vänta lite tills detta jobb är klart och se vad resutatet blir innan jag börjar klaga...
kan du se grafik föresten... jag kan bara göra det på den dator som jag kör windows på (ja jag vet, men det är för att jag bara använder den till spel), och på min laptop (PowerPC) verkar jag inte kunna köra boinc alls...
EDIT: nu verkar det som att servern presterar normalt...behövde nog bara starta om den (pga av att jag inte hade gjort det på länge trots att vissa uppdateringar ville det)
[quote="ozamosi"]Ja. De är fortfarande closed source.[/quote]
Dah! Första och sista gången jag använder Links för detta ändamål.
Min fråga löd: Antar att du har läst om varför de är closed source?
[quote="http://folding.stanford.edu/faq.html#project.source"]Why don't you post the source code? Most of the critical parts of FAH are publicly available. The Tinker and Gromacs source codes can be downloaded and run. Unlike many computer projects, the paramount concern is not functionality, but the scientific integrity, and posting the source code in a way that would allow people to reverse engineer the code to produce bogus scientific results would make the whole project pointless.[/quote]
Dah! Första och sista gången jag använder Links för detta ändamål.
Min fråga löd: Antar att du har läst om varför de är closed source?
[quote="http://folding.stanford.edu/faq.html#project.source"]Why don't you post the source code? Most of the critical parts of FAH are publicly available. The Tinker and Gromacs source codes can be downloaded and run. Unlike many computer projects, the paramount concern is not functionality, but the scientific integrity, and posting the source code in a way that would allow people to reverse engineer the code to produce bogus scientific results would make the whole project pointless.[/quote]
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
hm, nu borde jag ha lyckats joina iallafall 

sweet!
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
Measured floating point speed 1246.45 million ops/sec
Measured integer speed 2364.74 million ops/sec

- Tomas Eriksson
- Kontakt:
bleh, varm cpu efter nån timmes användning, fläkten som kommer med CPU:n är inte så jävla bra 

[quote="hoz"]Measured floating point speed 1246.45 million ops/sec
[/quote]
det går ännu inte att se dina datorer
8eftersom du inte fått några credits än)... men jag tycker det låter som ganska bra poäng, vad haf du för hårdvara?

det går ännu inte att se dina datorer
8eftersom du inte fått några credits än)... men jag tycker det låter som ganska bra poäng, vad haf du för hårdvara?
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
AMD Athlon64 X2 4600+, 2GB Kingston Valueblablabla PC3200 CL3, WD Raptor 36GB 10krpm.
Men originalfläkten på CPU:n
Men originalfläkten på CPU:n

det är ju helt klart en kraftfull dator, men du behöver kanske en vettigare fläkt med en sådan uppsättning...
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
och ännu bättre blir det, nästa fredag anländer mitt 580W nätagg och Sapphire Radeon X1900XTX >_<
kanske borde lägga ut nån krona på en fläkt, men tills vidare ligger rosetta@home på is för min del :\
kanske borde lägga ut nån krona på en fläkt, men tills vidare ligger rosetta@home på is för min del :\
hehe med en sådan uppsättning så skulle jag nog lägga pengarna på en fläkt oavsett om jag skulle köra rosetta eller inte...
jag ska nog klocka min server när det blir kallare (den står nämligen i princip utomhus så på vintern så kommer jag ha riktigt trevlig kyllning
jag ska nog klocka min server när det blir kallare (den står nämligen i princip utomhus så på vintern så kommer jag ha riktigt trevlig kyllning

- Tomas Eriksson
- Kontakt:
det är ju sant, men man får prioritera lite, sakerna är inte precis gratis >_<
och nu ska lillebror sälja sin (min gamla) acer ferrari, och sen slänga ihop en stationär (läs jag)
och därmed "köper" han mina 2*kingstonminnen som ogillar klockning mot två nya Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB
tror nästan att jag ska leka med lite överklockning och 3dmark06 sen
och nu ska lillebror sälja sin (min gamla) acer ferrari, och sen slänga ihop en stationär (läs jag)
och därmed "köper" han mina 2*kingstonminnen som ogillar klockning mot två nya Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB
tror nästan att jag ska leka med lite överklockning och 3dmark06 sen

WORD!
Sådant är förståss alltid trevligt...
Sådant är förståss alltid trevligt...
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
Kanske är på tiden att man skaffar sig överspänningsskydd och en hemförsäkring...
äsh då, det är överskattat