Allting har fungerat fint och sådant, men sen helt plötsligt. Så skulle jag starta MSN i det. (tmsnc f.övrigt). skrev kommandot.
tmsnc
Sen, hände det omöjliga. Ja. Då kom mitt GNOME desktop upp med skrivbordet och allting, utan meny dock med program, applications, system osv.
Utan wmii "tabbarna" existerade, men jag kunde inte trycka någonstans heller. Så jag hade inget annat val än att ALT + SHIFT + BACKSPACE.
Loggade in med GNOME, mjo. Ännu bättre, GNOME tog cirka 5 minuter att starta, terminalen 2 minuter cirka.
Ja, allt var helt nerslöat. Sen så tänkte jag "jaha, reboot då?". Tog kanske 5 minuter att reboota, loggade in på GNOME. Samma sak där.
Nu fungerar bara wmii som det ska. Vad fan kan detta bero på? Att en fönsterhanterare som wmii kan helt plötsligt starta mitt GNOME desktop och sedan låsa sig? Allt går kanske 100 x segare, och så fort jag är inne i gnome. Och avslutar, står det på en svart ruta. "APACHE WEBSERVER: QUITING, MySQL: QUITING, GAIM IM: QUITING" sen kanske yttligare 20 program som jag inte ens har startat.
Vad fan kan detta bero på?