Gutsy Tribe 4 ute nu!

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

SV: Gutsy Tribe 4 ute nu!

Inlägg av HOLMEN »

Jag har samma problem med nyckelringern och wlanet. Får skriva in WEP/WPA nyckeln varje gång jag ska koppla upp mig och sen ett nytt lösen för nyckelringen varje gång.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
steqve

Inlägg av steqve »

jag har 7.04 nu, men kan jag uppdatera via apt på något sätt? Vore ju kalas att slippa installera om, bara uppdatera en smärre mängt paket (sisådär 1000+)

går det?
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Ska nog gå att köra via terminal:
update-manager -d

......tror jag.  :-X
Användarvisningsbild
HellRat

Inlägg av HellRat »

Nu har mitt problem med WEP-nyckeln och nyckelringen ordnat sig. Jag vet inte om det var pga en uppdatering eller om det var för att jag öppnade Nyckelringshanteraren och sedan valde att tillåta åtkomst till den (Det kom upp en fråga vid något tillfälle, inget jag sökte efter aktivt alltså). Låter troligt att det var det senare.. =)
Max 350; tecken återstår: 321
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

steqve skrev:
jag har 7.04 nu, men kan jag uppdatera via apt på något sätt? Vore ju kalas att slippa installera om, bara uppdatera en smärre mängt paket (sisådär 1000+)

går det?
bocka av alla dina 3e parts källor
System--> administration--> programvarukällor
sen andra fliken.
Sen terminal

Kod: Markera allt

sudo sed -e 's/\sfeisty/ gutsy/g' -i /etc/apt/sources.list

sudo apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade
Bild
ipx

Inlägg av ipx »

Downloading... :)
Can somebody PLEASE think of the children?
mannealm

Inlägg av mannealm »

När jag installerade tribe 4 så blev all texs i firefox, både på sidorna, i sökfönstret och i menyerna pyttepytteliten. Vad är det för nåt?
Nybliven nörd!
steqve

Inlägg av steqve »

wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep :D

fonterna minskar i storlek med varje omstart...std e nu ungefär 3pixlars höjd. Man kör på rutin, för att se vad det står är totalt omöjligt.

ett gäng olika processer ligger och drar 100% cpu, krachar, startar drar massa cpu krachar... (nån indexeringstjänst som verkar vara lika kass som den i windows).

pdf2text-process som tar massa CPU men vet inte vad den gör (förutom tar CPU samt läser konstant från disken)

Skype fungerar MYCKET sporadiskt.

Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixat :D Annars ser det väldigt lovande ut. Jag hoppas innerligt på mindre features och mer stabilitet. Det känns som att det annars börjar bli lite vilda västern när det gäller mjukvarorna....
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

steqve skrev: wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep :D

fonterna minskar i storlek med varje omstart...std e nu ungefär 3pixlars höjd. Man kör på rutin, för att se vad det står är totalt omöjligt.

ett gäng olika processer ligger och drar 100% cpu, krachar, startar drar massa cpu krachar... (nån indexeringstjänst som verkar vara lika kass som den i windows).

pdf2text-process som tar massa CPU men vet inte vad den gör (förutom tar CPU samt läser konstant från disken)

Nåväl...får köra en ny uppdateringsrunda efter semestern och se vad som blivit fixat :D Annars ser det väldigt lovande ut. Jag hoppas innerligt på mindre features och mer stabilitet. Det känns som att det annars börjar bli lite vilda västern när det gäller mjukvarorna....

Jo, indexeringen är ganska krävande...
Men om du låter datorn stå på någon timme, så ska det bli bra. Sen är tracker en helt underbar söktjänst. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
steqve

Inlägg av steqve »

well...indexeringen ligger på 100% vilket gör att min dator är segare än sirap. Man borde begränsa den en aning...en indexering skall i min värld ligga i bakgrunden.
Mats A

Inlägg av Mats A »

Mitt trådlösa nätverkskort funkade direkt dwl g122 ;D
i feisty hängde sig allting när jag anslöt det.
mannealm

Inlägg av mannealm »

steqve skrev: wow! vilken tripp! jag tror banne mig allting slutade fungera i ett svep :D

Hehe. Jag håller med. Nu har jag Feisty igen. Skummast tycker jag det sär med 3pixelsbokstäverna var. Varför blev det så?
Nybliven nörd!
tigertailz

Inlägg av tigertailz »

Uppdaterade precis va ju ingen sådär märkbar förändring, ett nytt grännsnitt till Gutsy hade varit trevligt, men det är väl på gång ?
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av HOLMEN »

tigertailz skrev: Uppdaterade precis va ju ingen sådär märkbar förändring, ett nytt grännsnitt till Gutsy hade varit trevligt, men det är väl på gång ?
Eftersom det är Gnome som Ubuntu kör med så kommer det nog inte så pass stora förändringar mer än ikoner och bakgrundsbilder.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Användarvisningsbild
xrx3z
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4  ::). Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!  :-[, hur gör jag då?

Jag har ett

Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
/X.
Bild
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

xrx3z skrev: :-[, hur gör jag då?
Du fortsätter att köra feisty i 6 månader till, tills nästa version kommer ut. Feisty stöds väl i ett år till efter gutsys release. :)
Användarvisningsbild
xrx3z
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av xrx3z »

Pinky skrev: Du fortsätter att köra feisty i 6 månader till, tills nästa version kommer ut. Feisty stöds väl i ett år till efter gutsys release. :)
...stöds 1år? ok då är det ingen fara...å andra sidan är jag rätt nyfiken på nya opSuse 10.3 som kommer om en dryg månad... :P, då med KDE4...
Bild
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

xrx3z skrev: ...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4  ::). Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!  :-[, hur gör jag då?

Jag har ett

/X.
Raportera via launchpad...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Emil.s skrev:
xrx3z skrev: ...får inte nätverkskortet att funka i Gutsy T4  ::). Tänk om det är så här när den skarpa versionen kommer?!  :-[, hur gör jag då?

Jag har ett

/X.
Raportera via launchpad...
Och för oss som knappt vet vad launchpad är, hur gör man? :)
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

Pinky skrev: Och för oss som knappt vet vad launchpad är, hur gör man? :)
Här kan du rapportera buggar o liknande.

https://launchpad.net/ubuntu

om det gäller gutsy kanske lika bra direkt dit.
https://launchpad.net/ubuntu/gutsy
Bild
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"