Trådbundna internet fungerar inte ens

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
erik_aslin

Trådbundna internet fungerar inte ens

Inlägg av erik_aslin »

Hej hej

Nu har jag levt med ett fonero internet som har fungerat till 50%. Nu pallar jag inte mer och satte in sladden och har försökt köra ett vanligt comhem-modem med sladd rätt in i datorn. Men efter ca 5-15 min dör internet. Firefox står bara och tuggar och hittar ingenting. Uppe till höger ädras inte symbolen utan den säger att jag fortfarande har ettfungerande trådbundet nätverk. Då startar jag om datorn och/eller modemet (har testat det mesta) vilket gör att det fungerar igen i 5-15 min.

sjukt irriterande. Vad göra?

Jag har installerat om firefox i synaptic pakethanteraren. bör även sägas att jag är nybörjare.

Mvh Erik
jan
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: Trådbundna internet fungerar inte ens

Inlägg av jan »

Kan det möjligen ha att göra med inställningarna i Firefox. Kolla Redigera-inställningar-avancerat-nätverk-inställningar. Själv har jag valt direktanslutning här eftersom jag har ADSL.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Trådbundna internet fungerar inte ens

Inlägg av Christian Johansson »

Jag vet inte om det är relevant men jag har com hem och det har fungerat bra länge fram till i fredags. Från och med i fredags har det varit en hel del problem med att det emellanåt inte går att komma åt någonting på Internet, varken mail eller webben. Speciellt i fredags morse/förmiddag och lördags morse/förmiddag har jag upplevt enorma problem men även igår hände det under några minuter strax efter 21 att det inte gick att komma åt Internet. Jag bor för övrigt i Eslöv.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"