I ett försök att få ett företag att börja konvertera till Linux installerades OO med mycket tandgnissel från dom anställda.
Vilket skitprogram det var, knapparna låg ju fel, texten fel färg, programmet var ju inte alls som office...varenda meny granskades och programmet kunde aldrig användas som office - det här var ju rena lekstugan.
En vecka senare är alla nöjda och glada och tycker att det är ju precis som office

Ett problem är dock att jag installerat OO på svenska på datorer med engelsk version av windows. Detta verkar göra att det är stört omöjligt att ställa in default-språket för rättstavning till svenska.
Jag ställer om det i dokumentet (alternativ - verktyg -språk) startar om OO och alla dess tillbehör. Startar upp OO och rättstavningen är på engelska. Hur jag en gör så blir den på engelska.
Och tro mig...detta får jag höra varje dag att i Office minsann - då funkade detta bara!
Jag måste få detta att fungera innan jag går upp i atomer....finns det något ställe i registret eller liknande man kan ställa in rättstavningen? Den skall ALLTID vara på svenska....
tips mottages tacksamt medan jag räknar till tio...en...två...